شناسهٔ خبر: 165258 - سرویس مجلس
منبع: فارس

بانک رفاه متعلق به ۴۴ میلیون کارگر و غیر قابل واگذاری است

علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه در زمره بانک‌های حاکمیتی هستند و نمی‌توان آنها را واگذار کرد، گفت: ۴۴ میلیون کارگر در کشور ماهانه حق السهم می‌پردازند و مجلس و دولت باید انتقادات آنها را استماع کنند.

به گزارش «نماینده»، علی بابایی‌کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه ۹ مهر ۹۹) در جلسه علنی مجلس و پس از قرائت گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در مورد طرح الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی اظهار داشت: مصوبه مجلس در مورد واگذاری بانک رفاه کارگران و تامین اجتماعی مورد نقد تشکل کارگری بوه است چرا که سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی در زمره بانک‌های حاکمیتی هستن و امکان واگذاری ندارند.

وی افزود:‌با سیاست‌هایی که در مجلس یازدهم امیدوارم عملی شود اداره شدن بانک رفاه و تامین اجتماعی باید به دست کارگران فراهم شود.  

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: نمی‌توانیم بر اساس قانون اساسی و برداشت‌های حقوقدانان با وجود اعتراض کارگران و تشکل‌های کارگری مجلس اصرار بر واگذاری بانک رفاه را داشته باشد. این در حالی است که این بانک حق مسلم کارگران است و اگر هم بنا به واگذاری باید به افراد خارج از تشکل‌های کارگری با شرایطی خاص واگذار شود.

بابایی‌کارنامی گفت: ۴۴ میلیون کارگر در کشور داریم که هر ماهه حق السهم خود را پرداخت می‌کنند. به همین دلیل مجلس و دولت باید نظر آنان و نقدشان را استماع کنند و به حقوق کارگران دقت داشته باشیم.