شناسهٔ خبر: 165236 - سرویس اقتصاد
منبع: صدا و سیما

۱۰۹ هزار خانه خالی شناسایی شد

مسکن.jpg معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: با شروع عملیات اجرایی سامانه ملی املاک و اسکان در مرحله اول ۱۰۹ هزار واحد خالی تاکنون شناسایی شده است.

به گزارش  «نماینده» محمود محمودزاده در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: با شروع عملیات اجرایی سامانه ملی املاک و اسکان با ارسال ۱.۵ میلیون پیامک برای مالکین در مرحله اول ۱۰۹ هزار واحد خالی تاکنون شناسایی شده است.

محمودزاده گفت: در سامانه املاک و اسکان تاکنون برای ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد خالی شناسنامه ایجاد کرده ایم که حدود ۵۰ درصد املاک کشور است.

او با بیان اینکه خلاء قانون نداریم، درباره نحوه شناسایی خانه‌های خالی گفت: خانه های خالی از تقاطع گیری اطلاعاتی که از دستگاه‌های مختلف جمع آوری می‌گردد، شناسایی می‌شوند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: تا تصویب و اجرای قانون جدید، بر اساس قانون قبل از خانه‌های خالی مالیات اخذ می‌شود.

محمودزاده گفت: هدف از اجرای این قانون فقط تشویق و ترغیب مالکین برای عرضه واحدهای خالی به بازار است و هیچ اجباری در کار نیست مالکان می‌توانند خانه هایشان را اجاره ندهند، اما باید مالیات آن را بدهند. واحدهای بسیاری داریم که استفاده نمی‌شود و این آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی در پی دارد.