شناسهٔ خبر: 165218 - سرویس مجلس
منبع: مهر

پیام تسلیت آیت‌الله جنتی به فرزند مرحوم حسینیان

آیت الله جنتی2 دبیر شورای نگهبان در تماس تلفنی با فرزند مرحوم حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل مسئلت کردند.

به گزارش «نماینده»،در آستانه چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام روح‌الله حسینیان رئیس فقید مرکز اسناد انقلاب اسلامی، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان طی تماسی تلفنی با حجت الاسلام حامد حسینیان فرزند آن مرحوم از خداوند متعال برای مرحوم والدشان علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل مسئلت کردند.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه حجت الاسلام حسینیان از شاگردان خوب، فاضل و  مورد علاقه ما در مدرسه حقانی بود، درگذشت ایشان را ضایعه‌ای برای دوستداران انقلاب اسلامی عنوان کردند و یاد این مبارز انقلابی را گرامی داشتند.

وی در این تماس تلفنی گفت: خداوند انشاءالله روح ایشان را شاد و با اولیاء خدا محشور کند و به شما و همه بستگان صبر و اجر اعطا کند. از طرف بنده به بستگان تسلیت عرض کنید و سلام مرا به آن‌ها برسانید.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: خوشحالم که آن فقید سعید الحمدالله فرزند طلبه و صالحی مثل شما دارد، انشاء الله بتوانید راه ایشان را ادامه دهید.

گفتنی است، آیت‌الله جنتی پیش از پیروزی انقلاب به مدت چهارده سال در مدرسۀ علمیه حقانی به تدریس دروس دورۀ مقدمات و سطح می‌پرداختند و حجت‌الاسلام حسینیان نیز جزو طلاب فاضل این مدرسه بود.

مرحوم روح الله حسینیان ۴ شهریور امسال بر اثر ابتلا به بیماری کرونا و ناراحتی کبدی درگذشت. او از سال ۱۳۷۴ ریاست مرکز اسناد انقلاب اسلامی را بر عهده داشت و در دوره هشتم و نهم نیز نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود.

دادستانی دادگاه ویژه روحانیت و قائم مقامی دادستانی انقلاب اسلامی مشهد از جمله مسئولیت‌های وی بوده است.