شناسهٔ خبر: 165200 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

انتقاد از کمبود لوله انتقال برای گازرسانی به زابل/کمیسیون انرژی ورود کرده است

رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: از آنجا که تمامی ظرفیت لوله‌سازی داخل به ساخت و توسعه خط لوله انتقال نفت خام گوره- جاسک اختصاص یافته، پروژه گازرسانی به زابل در انتظار تخصیص خط لوله جهت تکمیل و بهره برداری مانده است.

به گزارش «نماینده» رمضانعلی سنگدوینی درخصوص آخرین وضعیت توسعه و تکمیل خط لوله اصلی ۳۶ و ۲۴ اینچی گازرسانی زاهدان به زابل، گفت: نیمی از این خط لوله از زاهدان تا سه راه زابل – نهبندان کشیده شده است و نیمه دیگر نیز از سه راه به زابل می‌رسد که در بخش اول احداث فقط ۲۰ کیلومتر خط لوله و در بخش دوم ۵۸ کیلومتر خط لوله همچنان باقی مانده است به همین دلیل کمیسیون انرژی پیگیری می‌کند تا ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر خط لوله باقی مانده نیز ایجاد شده و گازرسانی به مردم زابل تسریع شود.  

نماینده مردم مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که تمامی ظرفیت لوله سازی داخل به ساخت و توسعه خط لوله انتقال نفت خام گوره- جاسک اختصاص یافته است به زودی رئیس کمیسیون انرژی با وزیر نفت مذاکره خواهد کرد تا خط لوله اصلی ۳۶ و ۲۴ اینچی گازرسانی زاهدان به زابل هرچه سریع‌تر تکمیل شود و مردم زابل قبل از آغاز فصل زمستان به گاز دسترسی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه گازرسانی به شهرهای مرزی و ارائه خدمات دیگر، به تقویت شهرها کمک می‌کند، افزود:  تامین منابع مالی یکی از موانع پیشرفت پروژه بود که پس از اولویتگذاری، این مشکل مرتفع شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علاوه‌بر شهر زاهدان، عملیات ساخت و توسعه شبکه گاز شهری در ۷ شهر ایرانشهر، محمدان، بمپور، زابل، خاش، بزمان و دلگان هم به صورت همزمان در حال انجام است، اظهار کرد: گازرسانی به روستاهای استان سیستان و بلوچستان نیز آغاز شده و چندین روستا از این نعمت برخوردار شده‌اند.