شناسهٔ خبر: 165194 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

وزارت خارجه میزهای اقتصادی در سفارتخانه‌ کشورهای همسایه را فعال کند

مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: وزارت خارجه باید به دنبال حل مشکلات اقتصادی از راه دیپلماسی اقتصادی باشد که این نیز با فعال شدن میزهای اقتصادی در سفارتخانه کشورهای همسایه مرتفع خواهد شد.

به گزارش «نماینده» سید محمد مولوی به ضعف دستگاه دیپلماسی کشورمان در روابط تجاری با کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: قطعا گسترش مراودات تجاری با کشورهای همسایه که از گستردگی سرزمینی زیادی هم برخوردار هستند تاثیر بسزایی در بهبود بخشیدن به وضعیت اقتصادی کشورمان می‌شود.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر دولت هیچگونه توجهی به ارتباطات تجاری با کشورهای همسایه نداشته و نگاه آن بیشتر به سمت غرب معطوف شده بود که همین موضوع نیز سبب شد تا اقتصاد ما دچار ضررهای فراونی شود.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: در حال حاضر کشورهای دیگر بازار منطقه را در دست گرفته اند که این مسئله را می‌بایست مسئولان ما دنبال می‌کردند تا شاهد رونق اقتصادی کشورمان باشیم؛ بالاخره وقتی که گسترش تجاری را با این کشورهای افزایش دهیم؛ قطعا جهش تولید اتفاق می‌افتد و همین  امر نیز باعث می‌شود تا رکود، تورم و بیکاری جوانان رفع شوند.

نماینده مردم آبادان در مجلس اظهار کرد: ای کاش دولتمردان به همان میزانی که وقت خود را صرف انعقاد برجام کردند به همان مقدار وقت خود را به ارتباطات تجاری با کشورهای همسایه اختصاص می‌دادند تا بازار منطقه را در دست می گرفتیم که این اقدام وضعیت اقتصادی کشور را مطلوب‌تر می‌کرد.

مولوی با انتقاد از انفعال و ضعف دستگاه دیپلماسی نسبت به توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه اشاره و تصریح کرد: وزارت خارجه باید میزهای اقتصادی در سفارتخانه‌ کشورهای همسایه را فعال کند تا از این راه ارتباطات تجاری توسعه پیدا کنند و جمهوری اسلامی ایران نیز به منافع اقتصادی خود دست پیدا کند.