شناسهٔ خبر: 165177 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

رحیمی مظفر: مسئولان دولتی گزارشی از محل هزینه ارزهای دولتی ارائه کنند/ محمودوند: طرح تامین کالاهای اساسی انقلابی است

کالای اساسی نمایندگان موافق و مخالف درخواست اولویت بررسی طرح تامین کالاهای اساسی دلایل نظرات خود را درخصوص طرح مذکور بیان کردند.

به گزارش «نماینده» در نشست علنی امروز (یکشنبه ۶ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی، موافق و مخالف اولویت بررسی طرح تامین کالاهای اساسی نظرات خود را مطرح کردند.

عبدالعلی رحیمی مظفر در مخالفت با درخواست اولویت بررسی طرح تامین کالاهای اساسی گفت: حدود ۲ ماه پیش فوریت طرح تامین کالاهای اساسی به تصویب رسیده و نمایندگان تا چهارشنبه فرصت ارائه پیشنهادات خود در این زمینه را دارند.

نماینده مردم کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به مشکلات معیشتی مردم، هیچکس در اولویت تامین کالاهای اساسی شک ندارد، تصریح کرد: از نمایندگان درخواست دارم که اگر قرار است در زمینه تامین کالاهای اساسی اتفاقی صورت بگیرد، مسئولان دولتی در صحن علنی درخصوص محل هزینه ارزهای ۴۲۰۰ تومانی گزارش ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از موارد در میان کالاهای اساسی دیده نشده، نیازهای اساسی ما در بُعد لاستیک و قطعات خودرو مشکل ساز شده است، ادامه داد: این طرح باید به صورت جامع و کامل پخته شود تا نظارت کافی بر روی آن داشته باشیم.

در ادامه مرتضی محمودوند در موافقت با درخواست اولویت بررسی طرح تامین کالاهای اساسی گفت: مجلس انقلابی به فکر مردم نجیب و تنگدست بوده و طرح تامین کالاهای اساسی یک طرح انقلابی است.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح تامین کالاهای اساسی به فکر سفره خالی تنگدستان حامی نظام است، ادامه داد: چرا برای قشر پایین جامعه بودجه وجود ندارد، میلیاردها دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی از کشور خارج شده، اما اکثر مردم در شرایط بد اقتصادی قرار دارند.

وی ادامه داد: منابع حاصل از مالیات بر خانه های خالی و خودروهای لوکس می تواند بخشی از کالای اساسی قشر تنگدست جامعه را فراهم کند.