شناسهٔ خبر: 165175 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

موافقان:حذف قانون برخلاف قانون ششم توسعه است/مخالفان:بودجه کاهش آلایندگی باید از منابع دولتی تامین شود

مجلس نمایندگان موافق و مخالف طرح حذف بند ن تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۹ نظرات خود را مطرح کردند.

به گزارش «نماینده» سیدعلی موسوی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۶ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با بررسی فوریت طرح حذف بند ن تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۹، گفت: بررسی چنین موضوعی پرداختن به تکرار مکررات است زیرا در بندهای مختلف بودجه به مسئله یاد شده پرداخته شده است.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم اکنون گرانی طغیان کرده و دهک های پایین جامعه در حال له شدن زیر فشارهای اقتصادی هستند از این رو باید به مسائل مهم تری پرداخته شود.

غلامرضا نوری قزلجه نیز در مخالفت با طرح یاد شده، گفت: این موضوع برخلاف اصل ۵۰ قانون اساسی است لذا نمایندگان نباید به آن رأی دهند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق قانون بودجه از واحدهای آلاینده عوارض اخذ و از همان بودجه برای کاهش آلایندگی استفاده می شود لذا پرداختن به این موضوع اقدام صحیحی نیست.

در ادامه حمزه امینی در موافقت با بررسی فوریت طرح حذف بند ن تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۹، گفت: حذف این قانون برخلاف قانون برنامه ششم توسعه است.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم اکنون شهرداری های شهرهای کوچک و کم درآمد و دهیاری ها نیازمند اخذ درآمدهای جزیی هستند و اگر چنین بندی حذف شود به خاطر کمبود درآمد حتی در پرداخت حقوق کارکنان خود نیز با مشکل مواجه می شوند.

مجتبی یوسفی در موافقت با طرح مذکور، گفت: مفهوم کلی این طرح دست در جیب مردم کردن از سوی دولت برای حل مشکلات بودجه ای در حوزه رفع آلایندگی است.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در واقع طبق این موضوع از حق شهرداری ها کم شده و درآمد اخذ شده در حیات خلوت سازمان محیط زیست هزینه می شود؛ به نظر می رسد دولت می تواند برای رفع این مشکل در زمان مقرر تصویب بودجه سالانه منابع دولتی در نظر بگیرد زیرا هنوز مشکلات آلایندگی در جنوب کشور و حتی مسئله دفع زباله در شمال کشور علیرغم پرداخت هزینه ها برطرف نشده است.