شناسهٔ خبر: 165165 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

بررسی نتایج کنکور ۹۹ در دستور کار کمیسیون آموزش مجلس

کنکور 43 عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس، با اشاره به نبود دانش آموزان مدارس دولتی در برترین‌های کنکور ۹۹، این مسئله را بیانگر عدم تحقق عدالت آموزشی برشمرد و از بررسی نتایج کنکور ۹۹ در کمیسیون آموزش خبر داد.

به گزارش «نماینده» حسین حق وردی با اشاره به جای خالی دانش آموزان مدارس دولتی عادی در برترین‌های کنکور سراسری، اظهار کرد: قطعا یکی از دستور کارهای آتی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بررسی نتایج کنکور ۹۹ و عدم توفیق دانش آموزان دولتی در کنکور سراسری خواهد بود.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، حضور ۵ درصدی دانش آموزان دانشگاه‌های دولتی در میان  رتبه‌های برتر را غیر قابل قبول برای مدارس دولتی برشمرد و گفت: این نتایج حاکی از عدم تحقق عدالت آموزشی در کشور است.

حق وردی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به موضوع تحقق عدالت آموزشی توجه ویژه‌ای دارد که این موضوع اجرای سند توسط دستگاه‌های اجرایی در دستور کار هفته گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بود، افزود: متأسفانه عزم جدی در اجرای سند تحول بنیادین در دستگاه‌های اجرایی دیده نمی‌شود و این مسئله ناشی از نوع نگاه سیاسی مسئولان اجرایی به این سند است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قطعا یکی از برنامه‌های کمیسیون آموزش مجلس یازدهم، تحقق عدالت آموزشی در نظام آموزشی کشور است و کمیسیون آموزش از ابزار قانون‌گذاری و تقنینی خود در این جهت استفاده خواهد کرد.

بررسی نتایج برترین‌های کنکور، نشان می‌دهد که ۶۷ درصد از نفرات برتر کنکور از مدارس سمپاد، ۱۸ درصد از مدارس غیرانتفاعی، ۱۰ درصد از مدارس نمونه دولتی و فقط ۵ درصد از برترین‌های کنکور از مدارس دولتی بوده‌اند.