شناسهٔ خبر: 165125 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

پرونده تخصیص ارز به واکسن آنفلوانزا روی میز کمیسیون بهداشت

کمیسیون بهداشت43 کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آخرین وضعیت تامین و تخصیص ارز به واکسن آنفلوانزا را با حضور مسئولان مربوطه بررسی می‌کند.

به گزارش «نماینده» نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روزهای یک‌شنبه  و سه‌شنبه (ششم و هشتم مهر ماه) برگزار می‌شود.  

آخرین وضعیت تامین، تدارک و تخصیص ارز به واکسن، داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی با حضور مسئولین وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صمت، امورخارجه، وزارت اطلاعات، رئیس سازمان غذا و دارو، معاون ارزی بانک مرکزی و مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در کمیسیون بهداشت و درمان بررسی می‌شود.

بر این اساس بررسی آخرین وضعیت بیمارستانهای دانشگاهی تهران با حضور روسا دانشگاههای علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی و استماع گزارش رئیس کمیته تجهیزات پزشکی از مسائل و مشکلات صنایع داخلی و راهکارهای پیشنهادی، دستور کار روز سه‌شنبه کمیسیون بهداشت است.
گفتنی است کمیته جمعیت و خانواده این کمیسیون به منظور بررسی طرح جمعیت و تعالی خانواده شنبه و دوشنبه ( ۵ و ۷ مهر ماه) تشکیل جلسه می‌دهد.

همچنین جلسهکمیته‌های دارو و غذا با هدف ادامه بررسی پیش نویس طرح جامع دارو و غذا روز یکشنبه (۶ مهر ماه) و کمیته هلال احمر به منظور بررسی آخرین وضعیت مراکز درمانی جمعیت هلال احمر با حضور ریاست محترم جمعیت هلال احمر روز سه شنبه تشکیل می‌شوند.