شناسهٔ خبر: 165121 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

رکورد نقض حقوق بین‌الملل توسط ترامپ در سایه کوتاهی اروپایی‌ها/ راه برون رفت از تحریم، اتکاء به توانمندی داخلی است

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تلاش‌ آمریکایی‌ها برای افزایش فشار اقتصادی و سیاسی به ایران گفت: اروپایی‌ها در برجام کوتاهی کردند و به همین دلیل ترامپ، امکان جولان در فضای بین‌المللی پیدا کرد.

به گزارش «نماینده» حسین نوش‌آبادی با اشاره به عدم همراهی غربی‌ها با فضاسازی‌های بین‌المللی دولت ترامپ در فعال کردن مکانیسم ماشه، گفت: آمریکایی‌ها در تحرکات اخیر خود با تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران برای بازگرداندن تحریم‌ها و استفاده از مکانیسم نامشروع و نامعقول ماشه ناموفق بودند لذا شکستی که در شورای امنیت متحمل شدند در کنار عدم استقبال اعضای دائم و غیر دائم شورای امنیت، آن‌ها را منزوی کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: انزوای آمریکایی‌ها به دلیل ناکام ماندن در حرکت‌های اخیر که با معیارهای حقوقی و استانداردهای بین‌المللی همخوانی ندارد، بیشتر شده است و زمانی مأیوس شدند که اعضای شورای امنیت با آن‌ها همراهی نکردند لذا به رجز خوانی‌های دیگر روی آوردند.

آمریکایی‌ها در ارتباط با توافق هسته‌ای از هیچ حقی برخوردار نیستند

وی با یادآوری خروج آمریکا از برجام، یادآور شد: آمریکایی‌ها در ارتباط با توافق هسته‌ای از هیچ حقی برخوردار نیستند، اعضای شورای امنیت نیز بر این موضوع تاکید دارند، بنابراین بازگرداند تحریم‌ها در چارچوب موازین حقوق بین‌الملل نیست البته اروپایی‌ها در این زمینه مقصر هستند و کوتاهی آن‌ها موجب بروز و ظهور چنین اتفاقاتی در فضای بین المللی شده است.

نوش آبادی با بیان اینکه شرایط در مجموع به نفع آمریکایی‌ها نیست، گفت: به نظر می‌رسد حمایت اروپایی‌ها از برجام در شرایط کنونی بیشتر نزدیک به واقعیت است. اروپایی‌ها در مقطعی با آمریکایی‌ها همراهی کردند اما اگر در شرایط کنونی با سیاست‌های ترامپ همراه شوند، قطعا زیر سوال می‌روند.

لزوم افزایش فعالیت دیپلماتیک ایران برای دفاع از حقوق ایران

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان مربوطه جمهوری اسلامی ایران در کنار پیگیری‌های حقوقی در عرصه جهانی و دفاع از حقوق ملت ایران در سازمان‌های بین المللی مانند شورای امنیت و غیره باید در بخش دیپلماسی فعال‌تر عمل کند و به موازات در داخل با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات داخلی به رفع مشکلات مردم بپردازد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: مسیری که مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی از سالیان قبل مطرح کردند هم باید دنبال شود زیرا اعتماد به داخل کشور، سرمایه‌های داخلی و باور کردن اقتصاد و پرداختن به جهش تولید راه نجات ملت ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما باید در فعالیت خود را عرصه بین‌المللی افزایش دهیم و البته از این موضوع غافل نشویم که راه نجات مردم اتکاء به توانمندی داخلی و تولید و اشتغال است.