شناسهٔ خبر: 165106 - سرویس سیاست
منبع: فارس

فروزنده: مکانیسم ماشه مانند توطئه‌های دیگر آمریکا راه به جایی نمی‌برد

فروزنده/2 عضو هیات علمی دانشگاه تریبت مدرس با بیان اینکه مکانیسم ماشه مانند توطئه‌های دیگر آمریکا راه به جایی نمی‌برد، گفت: حل مشکلات مردم توسط دولت ملت ما را قوی‌تر می‌کند.

به گزارش «نماینده»، لطف‌الله فروزنده دهکردی عضو هیات علمی دانشگاه تریبت مدرس و معاون رئیس‌جمهور در دولت دهم، با اشاره به توطئه های آمریکا علیه ایران و تلاش ترامپ برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه گفت: آمریکا یک جنگ روانی را انداخته و دارد عملیات تحریف را انجام می دهد. آمریکا می‌داند ملت ایران قدرتمند است و در حقیقت می خواهد با ایجاد این جو روانی، ملت ما را تحت فشار قرار دهد.

فروزنده تصریح کرد: آمریکایی ها از هر ابزاری که می توانستند عیله استفاده کردند ولی موفق نشدند. تحریم ها هم نه‌تنها باعث عقب نشینی ملت ما نشد بلکه موجب شد تا در برخی از صحنه‌ها پیشرفت هم کنیم.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: هدف اصلی ترامپ این است که در انتخابات پیروز شود و الان هم سعی دارد به به صهیونیستها و اسرائیل نشان دهد که دارد با ایران مبارزه می کند ولی قطعاً موفق نخواهد شد.

وی با بین اینکه آمریکا به اهدافش نخواهد رسید، گفت: البته این به آن معنا نیست که ما تلاش نکنیم. برنامه‌های ما باید برنامه هایی قوی باشد، باید دشمن را بشناسیم، مردم را آگاه کنیم. همچنین باید شرایط اقتصادی را خوب درک و مشکلات اقتصادی را حل کنیم و کلید این هم دست دولت است.

فروزنده خاطرنشان کرد: دولت باید بتواند کارآمدی‌اش را افزایش دهد، با این وضعیتی که ما در بازار و اقتصاد داریم اگر دولت فکری نکند طبیعتاً فشارهای آمریکا اثربخش خواهد بود، باید توجه داشته باشیم آن چیزی که می‌تواند ما را در مقابل دشمن قوی کند توجه به مشکلات مردم و حل این مشکلات توسط دولت است.

وی در رابطه با وظایف مجلس در این شرایط هم تصریح کرد: مجلس هم نقش ریل‌گذاری دارد، هم قانونگذاری و نظارت و هم می‌تواند مسئولان را برای حل مشکلات کمک کند.

معاون پارلمانی دولت دهم تاکید کرد: مجلس از یک طرف می تواند مطالبه کند و از مسئولین بخواهد که برای حل مشکلات مردم کاری کنند و در مقابل هم مسئولانی که کم کار هستند را با سوال، تذکر و حتی استیضاح به راه بیاورد و اگر قوانین دست و پا گیری هم وجود دارد یا قوانین جدیدی نیاز است کمک کند که این مسائل انجام شود و به عنوان یک نهاد ناظر و نهاد مطالبه گر و در عین حال یک نهاد کمک کننده به دولت و مسئولین کمک کند تا ما از این فضا خارج شویم.

فروزنده گفت: از طرفی مجلس می‌تواند گفتمان سازی کند و امید و نشاط را به مردم بدهد و این پیام را هم به دشمن بدهد که دشمنان بدانند مردم ما قوی و محکم پای آرمان هایشان ایستاده اند به هر حال مجلس عصاره مردم است و باید با قدرت مواضع ملت را شفاف و روشن در مقابل آمریکا نشان دهد.

این استاد دانشگاه در خاتمه با بیان اینکه ما از این پیچ تاریخی هم مانند ۴۰ سال گذشته عبور خواهیم کرد، اظهار داشت: مجلس در عین حال باید در صحنه داخلی به دولت کمک کند و با رویکرد «بَشِیراً وَ نَذِیراً»، آنهایی که کار می کنند را تشویق کنند و به آنهایی که کار نمی‌کنند تذکر داده شود تا بتوانیم انشالله در مقابل دشمن بایستیم.