شناسهٔ خبر: 165100 - سرویس مجلس
منبع: فارس

نماینده ارامنه در مجلس: اروپا با پیروی از آمریکا موجبات خسران خود را فراهم نکند

شاوردیان آرا شاوردیان گفت: اروپا در ماجرای برجام از آمریکا پیروی نکند و با استقلال رأی به تعهدات برجامی اش عمل کند و خسران را در این ماجرا برای خود نخرد.

به گزارش «نماینده»،ارا شاوردیان نماینده ارامنه شمال ایران در محلس شورای اسلامی گفت: اروپا در ماجرای برجام و بالاخص در ماجرای مکانیسم ماشه از آمریکا پیروی نکند چرا که در این صورت جز خسران و پشیمانی نتیجه دیگری برایش حاصل نخواهد شد.

وی افزود: امروز همگان می‌بینند که آمریکا پس از ناکامی در عرصه‌های مختلف و به ویژه نظامی در برابر ایران در عرصه سیاسی و در شورای امنیت سازمان ملل که خود در آن دارای حق وتو است ناکام می‌ماند.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز همگان شاهد هستند که شورای امنیت با آمریکا در ماجرای مکانیسم ماشه علیه ایران همراهی ندارد و این یعنی ناکامی و شکستن آمریکا.

شاوردیان خاطرنشان کرد: بهتر است اروپاییها از سرنوشتی که امروز آمریکا دچار آن شده درس بگیرند و مسیری را که آمریکا پشت سر گذاشته طی نکنند چرا که در این صورت جز خسران و ناکامی نتیجه دیگری برای آنها حاصل نخواهد شد.

وی افزود: اروپاییها همانطور که در عرصه سیاسی و حقوقی مواضع خود در مورد برجام و مخالفتشان با فعال‌سازی مکانیسم ماشه علیه ایران اعلام کردند باید در عرصه اقتصادی نیز پایبندی خود به تعهداتشان را نشان دهند و به تعهداتشان در این باره عمل کنند.