شناسهٔ خبر: 165048 - سرویس پارلمان شهری
منبع: فارس

تغییر نام لایحه زیست شبانه به «بیداری شهر» / سرانجام خرید اتوبوس برای پایتخت

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تغییر نام لایحه زیست شبانه توسط شهرداری به نام «بیداری شهر» گفت: شهرداری باید به صورت جدی‌تر پیگیر تأمین اتوبوس برای پایتخت باشد.

به گزارش «نماینده» محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه دویست و سی و هشتمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره مراسم صحن امروز شورا اظهار داشت: جلسه صحن امروز بسیار پربار بود و شورایاری منطقه ۸ گزارشی ارائه داد و به مناسبت هفته دفاع مقدس، سردار یزدی نیز در صحن حضور یافت و اعضای شورا نیز تذکرهای زیادی به شهردار ارائه کردند.  

وی افزود: لایحه رمزینه پاسخ سریع برای المان‌های شهری از جمله دستورجلسه‌های امروز بود که به سرانجام رسید. همچنین لایحه ورود سهام شرکت‌های شهروند و مؤسسه همشهری به بورس در صحن شورا مطرح شد که اعضای شورا پیشنهاد دادند این قضیه در کمیسیون‌های به صورت تخصصی بررسی شود.  

هاشمی ادامه داد: لایحه زیست شبانه با اسم جدیدی توسط شهرداری به شورای شهر ارائه شده که نام آن بیداری شهر است که در واقع شهر آگاه هم می‌توان آن را تعبیر کرد و شورای شهر به ابعاد این لایحه خواهد پرداخت.

وی بیان داشت: دو نفر از اعضای شورای شهر تهران نیز به عنوان اعضای ناظر بر مصوبه طرح تفضیلی ویژه منطقه ۲۲ شدند و امروز سند راهبردی توسعه منابع انسانی شهرداری که می‌تواند ساختار شهرداری را پویا کند، کلیات آن در صحن رأی آورد و به بخشی از جزئیات آن نیز پرداخته شد.  

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده که ممکن است با تغییر نرخ ارز قرارداد خرید اتوبوس به سرانجام نرسد و نظر شما در این زمینه چیست، گفت:‌در تمام قراردادها بند تعدیل قیمت وجود دارد و به نظرم در مورد این قرارداد نیز شهرداری این موضوع را درنظر گرفته است، ولی با این حال شهرداری باید برای تأمین اتوبوس به صورت جدی‌تر عمل شود.  

هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر نامه محرمانه‌اش به حناچی در مورد نامگذاری جدید خیابان‌ها گفت: این موضوع به یک‌سال و نیم پیش برمی‌گردد و علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در این زمینه با قاطعیت پاسخ خواهد داد ولی باید توجه کرد که من در این نامه ننوشته‌ام که نامگذاری‌های جدید منتفی است، بلکه ذکر شده برای حل مشکل و اجرای یکی از نامگذاری‌ها، مدتی صبر کنند.