شناسهٔ خبر: 165045 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

برگزاری جلسات مشترک با دولت برای ایجاد آمادگی تدوین برنامه هفتم توسعه/برنامه ششم آسیب‌شناسی می‌شود

محمد خدابخشی عضو کمیته برنامه‌ریزی، آمایش و آمار مجلس گفت: جلسات مشترک متعددی تاکنون با مسئولان مرکز پژوهش‌ها و سازمان برنامه و بودجه برای آسیب‌شناسی برنامه ششم و ایجاد آمادگی برای بررسی و تدوین برنامه هفتم توسعه برگزار شده و ادامه خواهد داشت.

به گزارش «نماینده»، محمد خدابخشی عضو کمیته برنامه‌ریزی، آمایش و آمار مجلس با اشاره به برنامه‌ریزی این کمیته برای آسیب‌شناسی برنامه پنجساله ششم توسعه گفت: جلسات مشترک متعددی تاکنون با کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان برنامه و بودجه برای بررسی ارتباط میان بودجه سنواتی و برنامه‌های ۵ ساله توسعه در این کمیته برگزار شده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس اظهار کرد: جلسات مشترک این کمیته با مسئولان مربوطه در راستای ایجاد آمادگی مجلس برای تدوین برنامه پنج ساله هفتم توسعه ادامه خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: قرار شده، در جلسات کمیته برنامه‌ریزی، آمایش و آمار طی آسیب‌شناسی برخی احکام برنامه ششم توسعه مانند الزام دولت به اندازه‌گیری کارایی و بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی واحدهای عملیاتی و یا کاهش ۱۵ درصدی حجم ساختار دولت،  آمادگی نسبی برای تدوین برنامه پنج ساله هفتم توسعه در مجلس ایجاد شود.