شناسهٔ خبر: 164964 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

حقوق و دریافتی مدیران وزارت تعاون همچنان مبهم است

عسگری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزارت تعاون باید گزارشی از نحوه هزینه کرد ۷ هزار میلیارد تومان حاصل از عرضه اولیه سهام شستا در بورس ارائه کند، می‌گوید علیرغم اینکه این وزارتخانه از سامانه شفافیت رونمایی کرده اما حقوق و دریافتی مدیران آن همچنان مبهم است.

به گزارش «نماینده» مهدی عسگری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره عرضه اولیه سهام شستا در بورس، گفت: در عرضه اولیه سهام شستا در بورس حدود ۷ هزار میلیارد تومان منابع مالی به دست آمد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید گزارشی از نحوه هزینه‌کرد این اعتبار ارائه کند؛ باید مشخص شود که این اعتبار صرف سرمایه‌گذاری مولد، پرداخت مطالبات یا هزینه‌های جاری شده است.

مدیرعامل نفت پاسارگاد تخصصی نسبت به حوزه کاری خود ندارد

نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از انتصابات سیاسی در شرکت‌های زیرمجموعه شستا، افزود: در برخی موارد انتصاباتی در این مجموعه صورت گرفته که افراد از یک سو سابقه محکومیت دارند و از سوی دیگر هیچ‌گونه تخصصی با جایگاه کاری خود ندارند، به طور مثال مدیرعامل نفت پاسارگاد که بزرگترین شرکت در حوزه تولید قیر است هیچ‌گونه تخصصی نسبت به حوزه کاری خود ندارد و نتیجه این نوع مدیریت‌ها مشخص خواهد بود.

وی اضافه کرد: علیرغم اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سامانه شفافیت رونمایی کرد اما حقوق و دریافتی مدیران این وزارتخانه، شستا و شرکت‌های تابعه همچنان مبهم بوده و در سامانه موجود نیست.

وزارت تعاون راهکارهای تعیین تکلیف مطالبات تامین اجتماعی را احصا کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطالبات تامین اجتماعی از دولت با توجه به افزایش روزانه آن را یکی دیگر از موضوعاتی برشمرد که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به آن ورود کرده و درصدد ارائه راهکارهای کاهش آن باشد.