شناسهٔ خبر: 164885 - سرویس مجلس
منبع: ایسنا

برای مقابله با کرونا آموزش لازم به دانش‌آموزان داده شود

احمد نادری یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم آموزش به دانش آموزان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مواجهه با کرونا، گفت: باید نظارت بر رعایت پروتکل‌ها در مدارس قوی باشد تا بتوان خطرات را به حداقل ممکن رساند.

به گزارش «نماینده»، احمد نادری، با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید اظهار کرد: ما قبل از بازگشایی مدارس مخالفت خود را با حضور دانش آموزان و حتی شروع زودهنگام سال تحصیلی اعلام کردیم. اکنون که مدارس باز شده‌اند تاکیدمان بر رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی است. برای این کار باید به دانش‌ آموزان برای نحوه‌ مقابله با ویروس کرونا آموزش‌های لازم داده شود، این برعهده معلمان و اولیا است، این‌که به دانش آموزان آموزش دهند چطور در محیط مدرسه پروتکل‌ها را رعایت کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر لزوم نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس اضافه کرد: طبیعتا هرچه سن دانش آموزان پایین‌تر باشد آگاهی آنها نسبت به خطرات کرونا هم کمتر است. اساسا روحیات نونهالی و نوجوانی هم به گونه‌ای است که آنها زیاد رعایت پروتکل‌ها را بر نمی‌تابند، پس در این شرایط باید نظارت در مدارس قوی‌تر شده تا خطرات به حداقل ممکن برسد. کما این‌که تضمینی برای کاهش خطرات نیست. با همه این اوصاف به دلیل قرار داشتن در پیک سوم کرونا باید مراقبت‌ها زیاد باشد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی وظیفه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برعهده کادر مدرسه و معلمان و مربیان دانست و گفت: اگر دانش آموزی پروتکل‌ها را رعایت نکرد، باید به او تذکر داده شود تا تکرار نشده و به عادت تبدیل شود.

نادری درباره‌ کمبود بودجه مدارس برای ضدعفونی کردن و همچنین ناتوانی خانواده‌های نیازمندان در تهیه ماسک و مواد ضدعفونی‌ کننده اظهار کرد: تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای دانش آموزانِ نیازمند، مشکل جدی است، باید دولت منابعی را از محل ستاد مقابله با کرونا برای مدارس تخصیص دهد تا آنها بتوانند ماسک، مواد شوینده و بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده تامین کنند یا این‌که ستاد مقابله با کرونا این اقلام را در اختیار مدارس قرار دهد.