شناسهٔ خبر: 164874 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

انتقاد مرادی از رویکرد وزارت علوم در تعطیلی دانشگاه‌های شهرهای کوچک

احمد مرادی عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان از رویکرد وزارت علوم در تعطیلی واحدهای دانشگاهی پیام نور شهرهای کوچک انتقاد کرد.

به گزارش «نماینده» احمد مرادی با اشاره به طرح سئوال خود از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، عنوان کرد: این سئوال در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شد و وزیر علوم پاسخ‌های قانع کننده‌ای در این زمینه ارائه نکرد و نهایتا دو هفته به وزیر علوم برای ارائه مستندات قانع کننده در خصوص این سئوال فرصت داده شد.  

نماینده بندرعباس، حاجی آباد، قشم، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت علوم به علت درآمدزا نبودن واحدهای دانشگاهی پیام نور به دنبال تعطیلی این واحدها در شهرهای کوچک است، گفت: بخش عمده آموزش در دانشگاه پیام نور به صورت مکاتبه‌ای و از راه دور انجام می‌شود، دلیل نگاه اقتصادی هیئت امنا به واحدهای دانشگاهی شهرهای کوچک چیست؟

مسافت طولانی بین شهری در شرایط کرونا موجب ترک تحصیل دانشجویان می‌شود 

وی اضافه کرد: با تعطیلی این واحدهای دانشگاهی و تجمیع آن‌ها در دانشگاه‌های شهرهای بزرگ به ویژه در استان‌های پهناور کشور، دانشجو مجبور به طی مسافت‌های طولانی در برخی استان‌ها حتی تا حدود ۱۰۰ کیلومتر می‌شود و این در حالیست که برخی از  کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود.   

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان یادآور شد: در شرایط فعلی کرونا و همچنین وضعیت اقتصادی دانشجویان به هیچ عنوان رغبتی برای تحصیل و سفر به شهرهای دور را ندارند و این رویکرد وزارت علوم به هیچ عنوان قابل قبول نیست.