شناسهٔ خبر: 164872 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

استاندارد پروتکل‌ها در کنکور قابل قیاس با وضعیت مدارس نیست

زاهدی عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه پروتکل‌های در نظر گرفته شده برای کنکور بسیار سختگیرانه‌تر از پروتکل‌ها در مدارس است، نسبت به آمار ابتلا در میان دانش آموزان هشدار داد.

به گزارش «نماینده» محمدمهدی زاهدی  با اشاره به نشست روز گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات با موضوع «بازگشایی مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی» با حضور مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: متأسفانه استاندارد رعایت پروتکل‌ها در مدارس به هیچ عنوان با استانداردهایی که برای برگزاری کنکور در نظر گرفته شد، قابل قیاس نیست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حالیکه دانش آموزان کمتر نسبت به داوطلبان در رعایت پروتکل‌ها همکاری دارند، اما شاهد هستیم استاندارد پروتکل‌های وزارت بهداشت برای مدارس از فاصله ۱.۸ متر در زمان کنکور به یک متر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین تراکم دانش آموزان در کلاس‌های درس بالاتر از میزانی است که وزارت بهداشت تعیین کرده و این مسئله نیز بسیار خطرناک است.

مدارس بودجه‌ای برای ضد عفونی کردن محیط مدرسه ندارند 

زاهدی یادآور شد: موضوع بعدی این است که بسیاری از خانواده‌ها فاقد امکانات بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضد عفونی هستند و وزارت آموزش و پرورش باید با کمک وزارت بعهداشت نسبت به تأمین امکانات بهداشتی  از جمله ماسک و مواد ضد عفونی اقدام کند.

زاهدی تصریح کرد: یکی از اقدامات لازم برای رعایت پروتکل‌ها در مدارس، ضد عفونی روزانه مدارس است که این اقدام نیز در بسیاری از مدارس کشور به دلیل نبود مواد ضد عفونی صورت نمی‌گیرد. مدرسه‌ای که حتی هنوز سرانه آموزش و پرورش را دریافت نکرده چطور می‌تواند نسبت به تهیه مواد ضد عفونی اقدام کند.

کمیسیون آموزش بازگشایی پیش از موعد مدارس را اقدامی شتاب‌زده و بدون برنامه می‌داند

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: جمع بندی اعضای کمیسیون آموزش از بازگشایی پیش از موعد مدارس این بود که اقدام وزارت آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس، کاری شتاب‌زده و بدون برنامه بوده است.