شناسهٔ خبر: 164849 - سرویس سیاست
منبع: ایرنا

آماده اعزام کارشناسان خبره برای آموزش‌های صلح هستیم

نمایشگاه کتاب فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: آمادگی داریم کارشناسان خبره‌مان را برای آموزش‌های صلح اعزام کنیم تا بتوانیم به همه کشورها برای اجرا و طراحی برنامه‌های صلح جویانه مشاوره دهیم.

به گزارش «نماینده» سرتیپ حسین ولی‌وند صبح دوشنبه در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه کتاب صلح و دفاع که که به صورت مجازی در دافوس برگزار شد، اظهارداشت: اگر وقایع و جنگ‌های اخیر در دنیا را مرور کنیم،  عمده جنگ‌ها و حمله به کشورهای دیگر به دلیل پایبند نبودن به قوانین بین‌المللی و زیاده‌خواهی و کسب قدرت در منطقه و برداشت‌های‌ اشتباه و گمراه کننده از صلح بوده است.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اشاره به پیامدهای حادثه  ۱۱ سپتامبر گفت: بعد از این حادثه بسیاری از غیرنظامیان کشته شدند و منابع بسیاری از کشورها از بین رفت. استعدادهایی که می‌توانست در جهت رفاه و امنیت‌ مردم باشد از بین رفت و ‌هزینه‌های گزاف نظامی برای هیچ صرف شد.

 این مقام نظامی ایجاد رقابت تسلیحاتی شدید در غرب آسیا و از همه مهمتر از بین رفتن کارکرد نهادهای صلح و امنیت جهانی را از دیگر پیامدهای حادثه یازده سپتامبر برشمرد.

ولی‌وند با بیان اینکه کسانی که لباس مقدس نظامی پوشیدند در واقع پاسدار واقعی صلح هستند، گفت: در زمینه آسیب‌شناسی موانع صلح، همکاری و مشارکت برای برگزاری اجلاس صلح و دفاع در همه کشورها، ایجاد کارگاه‌های بین‌المللی صلح و دفاع و جنگ، ایجاد پژوهش‌های مشترک صلح و دفاع، برگزاری دوره‌هایی به منظور بازدید از خرابی‌ها و مصیبت‌های جنگ آماده همکاری با کشورهای مختلف هستیم.

وی گفت: آماده هستیم در زمینه بازطراحی مفاهیم قدرت به کمک همه متحدین و دوستانمان در دنیا و منطقه یکسری اقداماتی مانند پژوهش‌های صلح‌جویانه را انجام دهیم.  

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش ادامه داد: آمادگی داریم کارشناسان خبره‌مان را برای آموزش‌های صلح اعزام کنیم تا بتوانیم به همه کشورها برای اجرا و طراحی برنامه‌های صلح جویانه مشاوره دهیم.

ولی‌وند تاکید کرد: باور داریم که دنیا باید به سمت صلح قدم بردارد و کسانی که فقط دم از صلح می‌زنند را تحریم و بایکوت کنیم.

دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع صبح امروز با حضور امیر سرتیپ حسین ولیوند فرمانده دانشگاه فرمانده و ستاد ارتش و جمعی از وابسته‌های نظامی کشورها و اساتید دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در مرکز همایش‌های سرلشکر فلاحی این دانشگاه افتتاح شد.