شناسهٔ خبر: 164825 - سرویس سیاست
منبع: خانه ملت

بوی تعفن دموکراسی غربی از حنجره نشریات آنها بلند شده است

حسین حاتمی عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بوی تعفن دموکراسی غربی از حنجره بغض‌آلود و چرکین نشریات و سکوت هم‌قطاران آنها در توهین به ساحت رسول نور و مهربانی، رسول الله الاعظم(ص) نمایان شد.

به گزارش«نماینده» حسین حاتمی در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه، ۲۳ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه بوی تعفن دموکراسی غربی از حنجره بغض آلود و چرکین نشریات و سکوت هم قطارانش در توهین به ساحت رسول نور و مهربانی، رسول الله الاعظم(ص) نمایان شد، گفت: محمد امینم! کر باد گوشی که ارتعاشات لاهوتی نجواهای بلندتان را نشنود؛ شما یگانه آموزگار نور در برهوت خاموش دنیا هستید تا همه خوبی ها را معروف کنید.

نماینده مردم کلیبر، هوراند و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی عادی سازی روابط کشورهای عربی و حاکمان نه چندان اسلامی را محکوم دانست و افزود: رزمایش اقتدارآمیز ذوالفقار ۹۹ ارتش، بذر اقتدار و عظمت در امواج روح بخش همیشه خلیج فارس و ایرانی بود؛ درود خدا بر ذوالفقاران خداوند.

وی در ادامه از رزمایش های کمک های مومنانه مردم و خیرین و نیروهای مسلح تشکر کرد و گفت: نیروهای مسلح و بسیج نشان دادند در سخت ترین روزهای مردم، جان نثارانه سینه سپر می کنند.

حاتمی در ادامه با اشاره به برخی موضوعات درباره حوزه انتخابیه خود عنوان کرد: نارضایتی ها از سازمان محیط زیست وجود دارد لذا مدیران با محکومیت تعلیقی و پرونده های مجرمانه مفتوح رویه خود را اصلاح کنند. واگذاری اجحاف آمیز زمین های سد خداآفرین ظلم آشکار در حق اهالی و ساکنان مظلوم منطقه است و پذیرفتنی نیست.

این نماینده مردم از استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به تخلفات آشکار بانکی در اراضی سد ارسباران را نیازمند تحقیق و تفحص عنوان کرد و افزود: سلسله مراتب معین و پاسخگویی برای آن وجود ندارد که اگر ادامه پیدا کند، عملکرد آنها را غاصبانه می دانیم.

وی در ادامه خطاب به وزیر راه بیان داشت: از ۲ هزار و ۱۱۰ کیلومتر راه سه شهرستان کلیبر، خداآفرین و هوراند، راه اصلی صفر کیلومتر، راه خاکی هزار و ۵۰۰ کیلومتر و راه فرعی درجه یک با آسفالت نامناسب ۶۱۰ کیلومتر است و این وضعیت نامناسب با تجهیزات کهنه باید رسیدگی شود که جاده ها را تبدیل به جاده مرگ کرده است.

حاتمی همچنین خطاب به رئیس جمهور و وزرای نیرو و نفت عنوان کرد: فروش سهمیه ای نفت در شهرستان  ما به اجرا بگذارید چرا که صاحبان ماشین آلات کشاورزی، جنگل نشینان چند ماهی است که نفت مورد نیاز خود را تأمین نکرده اند. فروش نفت سامانه ای شده اما زیرساخت اینترنتی تأمین نیست. از آذرماه راه های روستاهای منطقه تا پایان اسفندماه بسته می شود پس نفت را پیش فروش کنید تا زمستان آنها سخت نگذرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به وزیر کشور گفت: منطقه آزاد ارس میان ایران و جمهوری آذربایجان را بیش از این بلاتکلیف نگذارید.

وی در ادامه خطاب به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزرای کشور و دولت اظهار داشت: چارت های شهرستان های خداآفرین و هوراند بعد از ۷ سال سابقه فرمانداری هنوز ابتدای راه است.

حاتمی همچنین در تذکر وزارت صنعت عنوان کرد: معدن کلیبر و شهرستان های سه گانه در مقابل دیدگان بیکاران جویای کار است و بهره برداری نمی شود.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: عدم اجرای طرح ساحل بندی رود ارس، منافع مرزنشینان را نابود کرده است و ساحل بندی باید هرچه زودتر انجام شده و جزایر این رود را در اختیار همان روستا قرار داده شود.

وی افزود: تعداد افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، در حال افزایش است، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، بنیاد برکت، بنیاد احسان و ستاد اجرایی فرمان امام اسم شهرستان های ما را نیز نشنیده اند و کسی از مستضعفان ما خبر ندارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آنتن تلفن و اینترنت در شهرستان های ما صفر است و جنگل های ارسباران وضعیت خوبی ندارند و همچنین نیازمند پایگاه هوایی هستیم همچنین رئیس سازمان بورس استعفا دهد که اموال و دارایی های مردم را از بین برده است.