شناسهٔ خبر: 164817 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

بیمارستان‌های خصوصی تکیه‌گاهی سست برای سیستم بهداشت و درمان

بیمارستان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بیمارستان‌های خصوصی هنگامی که کشور به شدت نیازمند بستری بیماران کرونایی بود، کمک چندانی به سیستم بهداشت و درمان کشور نکردند.

به گزارش «نماینده» سید جلیل میرمحمدی میبدی با تاکید بر اینکه ترس از کرونا نباید مانع مراجعه بیماران غیر کرونایی به پزشک و بیمارستان شود، گفت: در ابتدای شیوع ویروس کرونا با توجه به ناشناخته بودن این ویروس و ترس قابل توجهی که نسبت به این بیماری ایجاد شده بود، کادر بهداشت و درمان و تصمیم‌گیران دانشگاه‌های علوم پزشکی مُصر بودند که بیماران غیرکرونایی به ویژه بیماران غیر اورژانسی به بیمارستان مراجعه نداشته باشند.

ایجاد بخش مجزا برای بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها دولتی/ بیماران غیرکرونایی نگران نباشند

نماینده مردم شهرستان های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از فروکش کردن کرونا در خیز اول، واقعیت‌هایی برای جامعه پزشکی و کادر بهداشت و درمان مشخص شد و آن هم اینکه ما می‌توانیم بخش مجزا و تفکیک شده‌ای برای درمان بیماران کرونایی داشته باشیم و در عین حال در بخش‌های دیگر بیماستان بدون نگرانی بیماران غیرکرونایی را بستری و درمان کنیم. از این رو تصمیم گرفتیم همه بیمارستان‌ها، بخش مجزایی را در کنار بخش کرونایی به بیماران غیر کرونایی اختصاص بدهند. درحال حاضر اکثر بیمارستان‌ها کشور یا بخش کرونایی نداشته و یا در کنار آن،  فضایی برای مراجعه و درمان بیماران غیر کرونایی فراهم شده است.

انتقاد از عملکرد بیمارستان‌های خصوصی در دوران شیوع کرونا

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس، با انتقاد از اینکه تعداد محدودی از بیمارستان‌ها خصوصی در دوران شیوع کرونا، اقدام به بستری بیماران کووید ۱۹ کردند، اظهار کرد: وزارت بهداشت و درمان باید در سیاست‌گذاری های خود به این نکته توجه داشته باشد که بیمارستان‌های خصوصی در درمان بیماران حادی که جنبه سودآوری کمی برای آنها دارد، ورود پیدا نکردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: مسئولان وزارت بهداشت این موضوع را در تصمیم‌گیری‌های خود برای توسعه بخش خصوصی در نظر بگیرند زیرا زمانی که کشور به شدت به بستری بیماران کرونایی نیاز داشت آنها کمک چندانی به سیستم بهداشت و درمان کشور نکردند.

ترس از کرونا مانع از مراجعه ضروری به بیمارستان نشود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: امروز در بسیاری از بیمارستان‌های دولتی بیماران کرونایی در بخش مجزا و تفیک شده قرار دارند و هیچ جای نگرانی برای مراجعه بیماران غیرکرونایی به بیمارستان‌ها نیست. یقینا اگر احتمال ابتلا به بیماری کرونا وجود داشته باشد(به ویژه در رابطه با بیماران پر خطر) خود پزشک بیماران را بستری نکرده و به بیمارستان‌هایی که از این بابت هیچ مشکلی ندارند ارجاع خواهد داد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس، تصریح کرد: امیدواریم اعتماد مردم به سیستم بهداشت و درمان تداوم داشته باشد و افراد با بیماری‌های قلبی و عروقی،  کلیوی، دیابت و فشارخون بالا به هیچ عنوان تعلل نکرده و سریعاً به پزشکان مراجعه کنند تا در آینده شاهد مشکلاتی برای این بیماران نباشیم.