شناسهٔ خبر: 164799 - سرویس اقتصاد
منبع: فارس

تلاش مجلس برای کاهش دغدغه‌های معیشتی مردم/ طرح‌هایی برای رونق تولید و تعادل قیمت‌ها

علی رضایی نماینده کنگاور در مجلس با بیان اینکه متاسفانه در شرایط فعلی بازار هم شاهد کمبود اجناس و کالاها هستیم و هم قیمت‌ها به صورت روزانه اضافه می‌شود گفت: شرایط به گونه‌ای است که باید بکوشیم گرانی در بازار بیش از این افزایش پیدا نکند.

علی رضایی نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی درباره گرانی اجناس و کالاها در بازار و عدم نظارت دولت اظهار داشت: متاسفانه ما در شرایط فعلی هم شاهد کمبود اجناس و کالاها هستیم و هم قیمت‌ها اضافه شده و در حال تغییر روزانه است.  

وی افزود: ‌نمایندگان مجلس یازدهم که دغدغه معیشت و اقتصاد داشته و مطالبات مردم را پیگیری می‌کنند تلاش می‌کنند تا با افزایش نظارت بر دولت و استفاده از ابزارهای قانونی برای به پای کار آوردن قوه مجریه فشار بر مردم را کمتر کنند.

نماینده مردم کنگاور در مجلس اظهار داشت: متاسفانه شرایط به صورتی است که باید بکوشیم گرانی در بازار بیش از این افزایش پیدا نکند چرا که فشار مضاعفی را بر طبقات مستضعف جامعه که ناشی از سوء‌مدیریت و عدم نظارت دولت بر بازار و انجام وظایف است شاهد هستیم.

رضایی خاطرنشان کرد: مجلس از بعد نظارتی می‌کوشد دغدغه‌های مردم در امر معیشت و اقتصاد را بکاهد و به همین دلیل در کمیسیون‌های تخصصی مانند کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه بودجه چند طرح وجود دارد که نیت همه آنها افزایش تولید و اشتغال و به تعادل کشیدن قیمت‌هاست.

وی گفت: بر اساس آمارها ما شاهد رشد اقتصادی بدون نفت تقریبا صفر بوده‌ایم. ضمن اینکه صادرات غیرنفتی هم معادل صفر بوده و اصلا مشخص نیست دولت چه برنامه‌ای برای حمایت از تولید و صادرات غیرنفتی دارد.

نماینده مردم کنگاور در مجلس از دولتمردان خواست به بازار بروند و ببینید مردم چه می‌گویند گویی در سال پایانی فعالیت‌های دولت همه چیز رها شده و حال مردم خوب نیست. این در حالی است که این موضوع موجب بدبینی مردم شده است.  

رضایی گفت: نمایندگان مشکلات مردم را می‌بینند و برای سوء ‌مدیریت دولت افسوس می‌خورند و این در حالی است که اگر دولت اقتصاد مقاومتی را در سال‌ها پیش عملیاتی کرده بود شاهد مشکلات فعلی در کشورمان نبودیم. اما باید تمام تلاش خود را برای کمک به طبقات ضعیف جامعه به کار گرفته و از نارضایتی مردم بکاهیم.