شناسهٔ خبر: 164777 - سرویس جامعه
منبع: فارس

جزئیات راه‌اندازی ۴ دهکده ورزشی در پایتخت

دهکده ورزشی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران جزئیات راه‌اندازی ۴ دهکده ورزشی در پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده»، میر محسنی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، ‌درباره جزئیات راه‌اندازی دهکده‌های ورزشی در پایتخت، اظهار داشت: ایجاد دهکده ورزشی در پایتخت در ۴ بوستان ولایت،  سرخه‌حصار، آزادگان و کوهسار مدنظر قرار گرفته و طراحی‌های لازم در این زمینه در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست راه‌اندازی دهکده‌های ورزشی در بوستان ولایت انجام می‌شود، گفت: این دهکده‌ها مجهز به پیست سوارکاری، ‌اتومبیل‌رانی است و امکان انجام ورزش‌های رزمی و صخره‌نوردی نیز در آن دیده شده، همچنین امکان کمپینگ و اتراق شبانه در دهکده‌ها به صورت خانوادگی وجود دارد.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران ادامه داد: وسعت هر یک از این دهکده‌ها حدود ۳۵ تا ۵۰ هکتار است و تمهیدات به صورتی پیش‌بینی شده که ورود موبایل و تبلت به دهکده ممنوع باشد تا خانواده‌ها بتوانند فارغ از هر نوع دغدغه در فضای مجازی وارد چالش‌های مهارتی و انجام ورزش و تفریح شوند.

محسنی در پاسخ به این پرسش که زمان راه‌اندازی دهکده‌ها چه موقع خواهد بود، گفت:‌ امیدواریم در ۶ ماهه دوم امسال اولین دهکده‌ در بوستان ولایت به بهره‌برداری برسد. راه‌اندازی این دهکده‌ها با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود و زمین و مجوزها توسط شهرداری؛ پس به عبارتی سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.

وی بیان داشت: ‌راه‌اندازی دهکده‌های ورزشی هم‌جهت با تمهیدات مقابله با کرونا است چرا که این دهکده‌ها در فضای باز ایجاد می‌شوند و به صورت خانوادگی امکان اتراق وجود دارد و خانواده‌ها که طی ماه‌های اخیر به دلیل کرونا خانه‌نشین شده‌اند راه‌اندازی این دهکده‌ها می‌تواند فرصت در کنار هم بودن را در محیط ایمن و کم هزینه برای آنها فراهم کند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که هزینه استفاده از دهکده‌های ورزشی چقدر است گفت: تقریباً استفاده از این دهکده‌ها رایگان است و فقط هزینه ورودی، آن هم به میزان ناچیز از افراد دریافت می‌شود.