شناسهٔ خبر: 164558 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

تدوین گزارش نظارتی درباره تخلفات حوزه فولاد در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تدوین گزارش نظارتی با محوریت تخلفات حوزه فولاد در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبر داد.

مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تدوین گزارش نظارتی درباره تخلفات حوزه فولاد در کمیسیون اصل 90 مجلس خبر داد و گفت: تخلفاتی که در حوزه فولاد از جمله تولید، میزان عرضه در بورس و ... رخ داده، محور اصلی این گزارش نظارتی است؛ گزارش یاد شده پس از آماده شدن به صحن ارائه می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در تشریح مشکلات موجود در حوزه فولاد، افزود: هرچند در حال حاضر شمش و ورق فولادی بیش از نیاز کشور تولید می‌شود اما عرضه تولیدکنندگان در بورس حداقل است، زیرا قیمت فولاد در بازار و بورس تفاوت فاحشی با یکدیگر دارد.

نابسامانی بازار با عرضه قطره چکانی فولاد

وی با بیان اینکه عرضه قطره چکانی فولاد در بورس موجب شده تقاضا بر عرضه پیشی گرفته و بازار نابسامانی شود، تصریح کرد: تولیدکنندگان تنها بخش کمی از تولیدات خود را در بورس عرضه می‌کنند و عمده تولیدات خود را در بازار با حاشیه سود به فروش می‌رسانند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه تولیدکنندگان، شمش و ورق فولادی تولید شده را در انبارها نگه داشته و گرانتر از بورس عرضه می‌کنند، اضافه کرد: اگر تمام شمش و ورق فولادی در بورس عرضه شود، مشکلات موجود در این حوزه رفع می‌شود.

انتقاد از بی‌توجهی دولت به عرضه فولاد در بازار آزاد

طاهری با بیان اینکه دولت توجهی به عرضه فولاد در بازار آزاد ندارد، ادامه داد: علیرغم اینکه تولیدکنندگان فولاد باید تمام تولیدات خود را در بورس عرضه کنند، برخی از آنها از وظیفه خود سرباز زده و به دنبال کسب سود بیشتر هستند.