شناسهٔ خبر: 164554 - سرویس مجلس
منبع: فارس

دستگاه‌های نظارتی باید به نحوه هزینه کرد ارزهای دولتی ورود پیدا کنند

سید نظام موسوی عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری انقلاب ارزهای دولتی که برای تامین کالاهای اساسی تخصیص یافته به نحو صحیح هزینه نمی‌شود و دستگاه‌های نظارتی باید به این موضوع ورود کنند.

به گزارش «نماینده»،سیدنظام‌الدین موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: با وجود تاکیدات رهبر معظم انقلاب ارزهای دولتی که باید برای تامین کالاهای اساسی تخصیص یابد درست هزینه نمی‌شود و باید مجلس، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دیگر نهادهای نظارتی به طور جد به این موضوع ورود پیدا کنند.

وی افزود: باید همگان بدانند که آنچه رهبر معظم انقلاب عنوان می‌کند یک توصیه از سوی یک مسئول نیست بلکه سیاست‌های کلی نظام است که از سوی رهبر معظم انقلاب بیان می‌شود.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: متاسفانه با وجود تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز واردات بی‌رویه کالاها و به ویژه کالاهای غیر ضرور ما شاهد عدم تحقق این امر هستیم و می‌بینیم که کار با وجود امکان تولید کالایی در کشور آن کالا توسط وارد کنندگان به کشور وارد می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: زمانی یک کشور به رشد اقتصادی می‌رسد که تراز تجاری آن مثبت باشد و صادرات در این کشور بر واردات فزونی یابد.

وی افزود: مسئولان باید دقت لازم را در نحوه هزینه کرد منابع ارزی آن هم در شرایط خاص کنونی کشور داشته باشند و باید از هر گونه هزینه‌کرد بی‌مورد منابع ارزی و واردات غیر ضرور کالاها پرهیز کرد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس  در پایان گفت:‌ تنها در مواردی باید اقدام به واردات کالا کرد که این کالاها کالای استراتژیک باشد و امکان تولید آنهم در داخل وجود نداشته باشد.