شناسهٔ خبر: 164391 - سرویس مجلس
منبع: فارس

مشکل تولیدکنندگان ما تحریم‌های داخلی است و نه تحریم‌های خارجی

احسان ارکانی عضو کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس با بیان اینکه نگاه به غرب مشکل ما را در حوزه اقتصادی حل نمی‌کند، گفت: مشکل تولیدکنندگان ما تحریم‌های داخلی در بحث صدور مجوزها در بخش‌های مختلف است و نه تحریم‌های خارجی.

به گزارش «نماینده» احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در تأکید بر حمایت از تولید و پرهیز از واردات غیر ضرور گفت: مشکل امروز تولیدکنندگان ما تحریم‌های داخلی است و نه تحریم‌های خارجی.

وی افزود: مشکل امروز ما مشکل صدور مجوز در بخش‌های مختلف است که موانع جدی را بر سر راه آنها ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس اظهار داشت: نگاه به غرب برای حل مشکلات اقتصادی سرابی بیش نیست و مسؤولان باید بدانند که گشایش اقتصادی به دست تولیدکنندگان انجام می‌شود و باید برای این منظور باید تحریم‌های داخلی را از بین ببرند.

ارکانی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر در مسیر حمایت از تولید داخلی مقابله جدی با قاچاق کالا به کشور و همچنین واردات غیر ضرور و واردات کالاهایی است که مشابه آن در داخل تولید می‌شود.

وی افزود: همه کشورهای پیشرفته به طور جدی با قاچاق کالا و واردات غیرضرور به کشورهایشان مقابله کرده‌اند و ما می‌بینیم امروزه همین کشورها به غول‌های بزرگ اقتصادی تبدیل شده‌اند، اما ما متأسفانه در کشور نه تنها با قاچاق کالا و واردات غیرضرور کالاها مقابله و با کالاهای غیرضرور که در داخل تولید می‌شوند برخورد نمی‌کنیم، بلکه به این کالاها ارز دولتی هم تخصیص می‌دهیم.

عضو کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس در پایان گفت: ما در کمیسیون جهش تولید گلوگاه‌هایی که به تولید کنندگان فشار می‌آورند را شناسایی خواهیم کرد و از نظر تقنینی و نظارتی این موضوع را مورد پیگیری قرار خواهیم داد.