شناسهٔ خبر: 164375 - سرویس سیاست
منبع: تسنیم

سرهنگ خلبان "ساعد" از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس درگذشت

سرهنگ غلامحسن ساعد سرهنگ خلبان غلامحسن ساعد از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و از خلبانان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی به دلیل بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش «نماینده» سرهنگ غلامحسن ساعد از پیشکسوتان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و از خلبانان دوران دفاع مقدس که در عملیات‌های مختلفی همچون مرصاد، نصر و آزادسازی نفت‌شهر حضور داشت، درگذشت.

این ‌خلبان هم‌پرواز شهیدان شیرودی، کشوری و سهیلیان از حماسه‌سازان دوران دفاع مقدس بود.  وی بعد از سال‌های رزم، تجربیات و دانش خود را به‌منظور تربیت نسل جدید خلبانان ایرانی به کار گرفت. ساعد در کنار رزم‌آوری در امور خیر و فرهنگی نیز پیشگام و از  اعضای هیات امنای مسجد المهدی شهرک قدس اصفهان بود.

وی از سال ۱۳۵۱ بعنوان یکصد و هشتمین خلبان هوانیروز ارتش در اصفهان، پرواز خود را آغاز کرد و تا سال ۱۳۹۹ به پرواز با جنگنده کبرا ادامه داد و رکورد جهانی بیشترین پرواز با این بالگرد را از خود به یادگار گذاشت.  

مراسم وداع با پیکر این خلبان، امروز در مسجد المهدی (عج) شهرک قدس اصفهان برگزار و سپس پیکرش به استان آذربایجان غربی منتقل خواهد شد. خلبان غلامحسن ساعد متولد شهرستان میاندوآب است.