شناسهٔ خبر: 164347 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

سهمیه‌های کنکور شفاف نیست / ورود کمیسیون آموزش و شورای عالی انقلاب فرهنگی به اصلاح سهمیه‌ها

ویس کرمی عضو شورای سنجش و پذیرش دانشجو از اصلاح سهمیه‌های کنکور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش خبر داد و گفت: در حال حاضر سهمیه‌های کنکور به هیچ عنوان شفاف نیست.

به گزارش «نماینده» مهرداد ویس کرمی با تأکید بر ضرورت بازنگری در سهمیه‌ها، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که کمیسیون آموزش و تحقیقات با همیاری شورای عالی انقلاب فرهنگی به آن ورود کرده است، موضوع ساماندهی سهمیه‌ها است. این همکاری به نحوی خواهد بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی در سیاستگذاری و کمیسیون آموزش در قانونگذاری تصمیمات جدی در این زمینه اتخاذ خواهند کرد.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ساماندهی سهمیه‌ها به هیچ عنوان به معنای حذف و لغو همه سهمیه‌ها نیست، افزود: قطعا باید تفاوفت قائل بود بین داوطلبانی که در تهران و در مناطق محروم تحصیل می‌کنند بنابراین وجود سهمیه عادلانه است.

عضو شورای سنجش و پذیرش دانشجو تصریح کرد: در حال حاضر سهمیه‌ها به هیچ عنوان شفاف نیست و این سهمیه‌ها نیاز به شفاف‌سازی دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شرایط ۲۱ نوع سهمیه کنکور در کشور وجود دارد که علاوه پیچیدگی موجب موجبات ناعدالتی در پذیرش دانشجو را نیز فراهم کرده است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که سهمیه‌ها تا سال آینده و پیش از برگزاری کنکور ۱۴۰۰ اصلاح و به طور کلی کنکور سال آینده با ایجاد اصلاحات ساختاری برگزار شود