شناسهٔ خبر: 164295 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

تامین صد در صدی نیاز بازار با استفاده از نژاد مرغ آرین امکان پذیر است

ساداتی نژاد/2 رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: می‌توان صد درصد نیاز بازار به گوشت مرغ را با استفاده از مرغ آرین و همکاری بخش خصوصی تامین کرد.

به گزارش «نماینده» سیدجواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص خودکفایی در تولید مرغ اجداد در سال آینده، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای مرغ لاین آرین، مجری تعیین شد.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با همکاری سازمان اتکا و هلدینگ کوثر فعالیت‌ها در زمینه احیا مرغ لاین آرین بر اساس برنامه پیش می‌رود، ادامه داد: کمیسیون کشاورزی مجلس دو نشست در خصوص احیا مرغ لاین آرین برگزار و با سازمان برنامه و بودجه در خصوص تامین نیازهای مالی مجتمع لاین آرین مذاکره شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه براساس طرحی که در حال حاضر در دست اجرا است مشکلی در زمینه تامین گوشت مرغ طی سال‌های آینده وجود ندارد، عنوان کرد: می‌توان صد درصد نیاز بازار به گوشت مرغ را با استفاده از مرغ آرین و همکاری بخش خصوصی تامین کرد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات موجود در بازار و تعیین قیمت گوشت مرغ عملکرد سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است، ادامه داد: متاسفانه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان رسالت خود یعنی حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را انجام نمی‌دهد.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت: امیدواریم با دقت در حوزه قیمت گذاری گوشت مرغ و تخم مرغ سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به رسالت قانونی خود عمل کند.