شناسهٔ خبر: 164206 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

نرخ گذاری دولتی مسکن مانع قیمت سازی سوداگران

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تعیین قیمت حداقلی و حداکثری برای قیمت مسکن می تواند از بروز تنش و تلاطم در بازار جلوگیری کند. وزارت راه و شهرسازی باید یکبار برای همیشه اقدام به نرخ گذاری در بازار کند.

به گزارش «نماینده»، اقبال شاکری با انتقاد از عدم نظارت و مدیریت بازار مسکن، گفت: متولی اصلی نظارت و کنترل بازار مسکن وزارت راه و شهرسازی است و این وزارتخانه باید پاسخگوی مشکلات کنونی بازار مسکن باشد.

وزارت راه و شهرسازی باید به عنوان مدیر و تولیت حوزه مسکن، به بازار اعلام ورود کند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی باید به عنوان مدیر و تولیت، به بازار ورود کرده و اجازه ندهد که سایت های اینترنتی، دلالان و بنگاه ها در عرصه مسکن دلال بازی کنند.

وضعیت کنونی بازار مسکن قابل قبول نیست

وی گفت: وضعیت کنونی بازار مسکن قابل قبول نیست و قیمت ها روز به روز در حال افزایش است، در شرایط کنونی این سوال پیش می آید که چطور برای تمام اجناس نرخ گذاشته می شود، اما نمی توان برای بازار مسکن قیمت گذاری کرد.

تعیین قیمت حداقلی و حداکثری برای افزایش قیمت مسکن

شاکری ادامه داد: تعیین قیمت حداقلی و حداکثری برای قیمت مسکن می تواند از بروز تنش و تلاطم در بازار جلوگیری کند. وزارت راه و شهرسازی باید یکبار برای همیشه اقدام به نرخ گذاری در بازار کند، نمی دانم چرا وزارتخانه از این مسئله واهمه دارد.

وزارت راه و شهرسازی نسبت به وضعیت کنونی بازار مسکن مسئول است

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: وزارت راه و شهرسازی نسبت به وضعیت کنونی بازار مسکن مسئول است و باید پاسخگوی وضعیت کنونی باشد، باید پاسخ این سوال داده شود که چرا از سال 94 تاکنون، قانون مالیات بر خانه های خالی اجرایی نشد که اگر این قانون اجرایی می شد ما امروز با این میزان کمبود مسکن در کشور مواجه نبودیم.