شناسهٔ خبر: 164075 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

برای دانش آموزانی که به شاد و تلویزیون دسترسی ندارند، برنامه داریم

حاجی میرزایی نشست امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد که حاجی میرزایی در این نشست برنامه آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده»،  نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس صبح امروز (چهارشنبه، ۲۹ مردادماه) با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در محل این کمیسیون با دستور کار بررسی میزان و چگونگی آماده سازی مدارس و دانش آموزان و معلمان جهت اجرای سامانه شاد در سال تحصیلی جدید برگزار شد.

احمدحسین فلاحی در تشریح این نشست، اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش در این جلسه یادآور شد که برای شروع سال تحصیلی در روستاهای کم جمعیت مشکلی وجود ندارد، چراکه قرار است طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا کلاس‌ها با تراکم جمعیتی کمتر از ۱۰ نفر تشکیل شود، بنابراین برگزاری کلاس در روستاها با رعایت پروتکل‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: یکی از الزاماتی که مدنظر وزارت آموزش و پرورش است ارتباط بین معلم و دانش آموز است که این مهم سال گذشته تا اسفندماه برقرار بود، اما امسال اگر بخواهیم از ابتدای سال این ارتباط را نداشته باشیم، آموزش به ویژه در روستاها که از امکانات مناسبی برخوردار نیستند، با مشکل جدی مواجه می‌شود.

فلاحی یادآور شد: در رابطه با آموزش غیرحضوری بر اساس اظهارات حاجی میرزایی نیز بسیاری از زیرساخت‌ها توسعه پیدا کرده، اما یک سوم مناطق کشور به امکانات لازم برای دسترسی به آموزش غیرحضوری و سامانه شاد وجود ندارد.

وی اضافه کرد: جایگزین این عدم دسترسی، آموزش از طریق صداوسیما است، به طوری که این آموزش‌ها در ۴ شبکه از صبح تا غروب به آموزش می‌پردازد، هر چند که در این نوع آموزش مشکل ارتباط یک طرفه وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش افزود: وزیر آموزش و پرورش درخصوص دانش آموزانی که نه دسترسی به سامانه شاد دارند و نه تلویزیون نیز عنوان کرد که برای این دسته از دانش آموزان که بیشتر در مناطق محروم و عشایری زندگی می‌کنند، از نهادهای مختلف کمک گرفته شده که این ارتباط برقرار شود، اما بسته‌های آموزشی بسیار خوبی نیز آماده شده تا در این مناطق تحویل دانش آموزان شود.

فلاحی افزود: وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد که این بسته‌ها قرار است به صورت هفتگی در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار گیرد تا آموزش این عزیزان نیز به صورت متناوب و به روز انجام شود.

شروع سال تحصیلی جدید؛ ۱۵ شهریورماه

وی تأکید کرد: حاجی میرزایی شروع سال تحصیلی جدید را ۱۵ شهریورماه اعلام و یادآور شد که در حال حاضر معاونان وزارت آموزش و پرورش در استان‌ها برای ارزیابی میزان آمادگی زیرساخت‌ها در زمینه آموزش غیرحضوری حاضر هستند و مقرر شد طی روزهای آتی، نمایندگان برای سرکشی در حوزه انتخابیه خود حاضر می‌شوند، مشکلات از طریق نمایندگان به وزارت آموزش و پرورش منتقل خواهد شد تا شروع سال تحصیلی با کمترین مشکل و دغدغه آغاز شود.