شناسهٔ خبر: 164062 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

تصویب طرح همسان‌سازی حقوق کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد و دولتی / حذف شهریه از دانشگاه آزاد اسلامی

سارا فلاحی سخنگوی فراکسیون دانشگاه آزاد در مجلس شورای اسلامی، از تصویب طرح همسان‌سازی حقوق کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و دولتی و حذف شهریه از دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش «نماینده» سارا فلاحی در تشریح جزییات نشست امروز (سه‌شنبه ۲۸ مردادماه) هیات رییسه فراکسیون دانشگاه آزاد در مجلس که به صورت مشترک با اعضای هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: به دنبال پیشنهاد آقای منادی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و درخواست فراکسیون دانشگاه آزاد مجلس مصوب شد که همسان‌سازی حقوق کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و دولتی اجرا شود.

نماینده مردم ایلام، ایوان، هلیلان، شیروان، چرداول، مهران و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نشست موضوع نحوه اخذ شهریه دانشگاه آزاد اسلامی هم مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد که اخذ شهریه در طول مدت تحصیل دانشجویان حذف شود و به بعد از اتمام تحصیلاتشان موکول شود تا به صورت اقساط بپردازند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: در پی ارائه این پیشنهاد در مجلس، دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با ورود دانشجویان به ترم اول شهریه خود را از بانک‌ها و بیمه‌ها دریافت می‌کند و دانشجویان می‌توانند با فراغت بال تحصیل کنند و بعد از اتمام تحصیلاتشان مبلغ شهریه را در قالب اقساط به بیمه‌ها و بانک‌ها پرداخت کنند.

سخنگوی فراکسیون دانشگاه آزاد در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در این نشست آقای محمدمهدی فداکار معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مهمان حضور داشت.