شناسهٔ خبر: 163985 - سرویس جامعه
منبع: مهر

فعالیت سرویس مدارس بر اساس وضعیت کرونا در شهرها متغیر است

نورعلی عباس پور مدیر کل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش درباره شرایط استفاده از سرویس مدارس با توجه به پروتکل ابلاغی آموزش و پرورش در خصوص پروتکل های بهداشتی در سال تحصیلی پیش رو، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش «نماینده»، نورعلی عباس پور مدیر کل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش در برنامه رادیویی «صبح و گفتگو» با بیان اینکه در دستورالعمل بازگشایی مدارس که چند روز پیش ابلاغ شده است، درباره نحوه ارائه سرویس مدارس در شرایط سفید، زرد و قرمز توضیح داده شده است، گفت: چنانچه شرایط شهر قرمز باشد، اصلاً سرویسی در کار نخواهد بود. اگر شهر در وضعیت زرد باشد حداقل دو روز در هفته دانش آموزان از سرویس مدارس استفاده می‌کنند. همچنین اگر سفید باشد، مانند گذشته سرویس مدارس فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: تصمیم گیری درباره نحوه خدمات دهی سرویس مدارس در هر شهرستان بر عهده کارگروه ماده ۱۸ است. در این کارگروه نماینده والدین، آموزش و پرورش و شهرداری حضور دارند و در این باره تصمیم گیری می‌کنند و در حال حاضر در خیلی از استان‌ها این اقدامات انجام شده است. خانواده دانش آموزان به میزانی که از این سرویس استفاده می‌کنند باید مبلغ مورد نظر را بپردازند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه خانواده‌ها در هنگام ثبت نام نباید هزینه سرویس مدرسه را کامل پرداخت کنند، عنوان کرد: طبق دستورالعملی که از وزارت آموزش و پرورش ارسال شده است، قبلاً والدین ۴۰ درصد هزینه را در ابتدا پرداخت می‌کردند و در اسفند ماه تسویه صورت می‌گرفت اما در حال حاضر شهرها بر اساس شرایط‌شان اقدام به دریافت هزینه می‌کنند و در این راستا برخی از شهرها ۲۰ درصد از هزینه‌ها را دریافت کرده اند.