شناسهٔ خبر: 163835 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

ضرورت بررسی دلیل تاخیر دولت در ارسال لایحه تامین امنیت زنان، توسط کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

الهام آزاد عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، با انتقاد از تاخیر دولت در ارسال لایحه تامین امنیت زنان که معتقد است تصویب آن می‌توانست از بروز بسیاری از حوادث اخیر جلوگیری کند تاکیدکرد که این کمیسیون باید به منظور بررسی دلیل تعلل در ارسال این لایحه به مجلس، ورود پیدا کند.

به گزارش «نماینده» الهام آزاد در مورد تاخیر دولت در ارسال لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت که معاون حقوقی قوه قضاییه هم از این روند انتقاد کرده بود، گفت: متاسفانه در سال جاری شاهد وقایعی بودیم که خانم‌ها در پی آنها آسیب جدی دیدند که اگر لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت تصویب شده بود، این قبیل حوادث در سطح کشور اتفاق نمی‌افتاد.

تعلل در بررسی لایحه تامین امنیت زنان حوادث جبران‌ناپذیری در کشور رقم می‌زند

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون باید روند بررسی این لایحه به طور جدی پیگیری شود، چرا که تعلل در بررسی آن حوادث جبران‌ناپذیری را در کشور رقم می‌زند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به اینکه کمیسیون‌های فرهنگی و اصل ۹۰ مجلس باید به طور جدی دلایل تاخیر دولت در ارسال این لایحه را مورد بررسی قرار دهند، یادآور شد: کمیسیون فرهنگی باید از بُعد فرهنگی جهت تسریع روند بررسی لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت ورود پیدا کند، همچنین کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز که بر عملکرد قوای سه‌گانه نظارت دارد لازم است دلایل تاخیر در ارسال این لایحه از سوی دولت را پیگیری کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آنچه مسلم است لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت یکی از مهمترین لوایحی است که در جهت بهبود وضعیت نیمی از جمعیت کشور تدوین شده است و با وجود حوادثی که برای خانم‌ها اتفاق افتاد، تاخیر در روند بررسی آن قابل قبول نیست.