شناسهٔ خبر: 163813 - سرویس اقتصاد
منبع: مهر

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا شود/ مجلس با تبعیض برخورد می‌کند

حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: متأسفانه برخی از دستگاه های اجرایی قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرا نمی کند که مجلس قطعاً با آنان برخورد می کند.

به گزارش «نماینده» حسینعلی حاجی دلیگانی با  انتقاد از عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: طبق قانون مصوب مجلس باید حقوق شاغلین و بازنشستگان همسان سازی شود و نباید فاصله زیادی بین حقوق این افراد وجودداشته باشد.

وی بیان کرد: با وجود این، متأسفانه شاهد بی عدالتی بسیار زیادی در نظام پرداخت هستیم و بسیاری از مردم از این مسئله گله مند هستند که چرا قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان عملیاتی نمی شود و حقوق بازنشستگان بسیار کمتر از شاغلین است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گرانی و افزایش شدید قیمت ها  مردم را به ستوه آورده است و در این شرایط توقع آنان این است که تبعیض و بی عدالتی در جامعه وجود نداشته باشد و بر این اساس دستگاه های اجرایی ملزم هستند که هیچ گونه تبعیضی در حقوق پرداختی به کارکنان خود قائل نشوند.

حاجی دلیگانی با اشاره به وضعیت نامطلوب برخی از کارکنان وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: بسیاری از کارکنان وزارت آموزش و پرورش خواستار آن هستند که همسان سازی حقوق بازنشستگان در این وزارتخانه اعمال شود و آنان می گویند که فاصله حقوق پرداختی میان شاغلان و بازنشستگان این وزارتخانه بسیار زیاد است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تأکید مجلس بر این است که قوانین به درستی اجرا شود و قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز یکی از قوانینی است که برای ما بسیار حائز اهمیت است و همه دستگاه های اجرایی باید به اجرای این قانون توجه داشته باشند و در غیر این صورت مجلس از ابزارهای نظارتی خود استفاده می کند.