شناسهٔ خبر: 163812 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

عمر بالای ناوگان حمل و نقل هوایی کشور؛ از ۳۰۰ هواپیما موجود تنها ۱۴۰ فروندفعال هستند

فیروزی پور عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس آمارها، ایرلاین ها حدود ۳۰۰ هواپیما تحت تملک دارند، اما از این میزان تنها حدود ۱۴۰ هواپیما در خط پروازی مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش «نماینده» رحمت الله فیروزی پوربادی با اشاره به مشکلات حمل و نقل هوایی کشور، گفت: صنعت هوایی کشور جزء صنایعی است که بیشتر تحریم ها علیه آن وضع شده است، همین مسائل و اقدامات موجب شده که ما نتوانیم اقدام به خرید هواپیماهای جدید و نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کنیم.

نماینده مردم قمصر، بادرود و نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: در دو دهه اخیر هر هواپیمایی که وارد کشور شده به جزء برخی موارد اخیر، هواپیماهای دست دوم و کارکرده بوده که این مسئله تحت تأثیر تحریم های گسترده دشمنان علیه کشورمان بوده است.

وی با بیان اینکه قطعا نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور بسیار ضروری است، افزود: البته شرکت های هواپیمایی به دلیل تحریم و مشکلات دیگر نتوانسته اند اقدام به خرید هواپیما کنند و این مسئله موجب افزایش عمر ناوگان حمل و نقل هوایی کشور شده است.

فیروزی افزود: اگر بتوانیم در راستای تقویت شرکت های هواپیمایی اقدام کرده و دولت در این حوزه به عنوان یک عرصه بسیار مهم سرمایه گذاری کند، قطعا صنعت هوانوردی کشور مسیر رشد به خود خواهد گرفت.

وی گفت: بر اساس آمارها ایرلاین ها حدود ۳۰۰ هواپیما تحت تملک دارند، اما از این میزان تنها حدود ۱۴۰ هواپیما در خط پروازی مشغول به فعالیت هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: از طرف دیگر شیوع بیماری کرونا آسیب بسیاری به صنعت هوایی کشور وارد کرده که باید در راستای حمایت از ایرلاین ها و فعالان این حوزه گام های بلندی برداشته شود.