شناسهٔ خبر: 163802 - سرویس سیاست
منبع: فارس

لغو طرح ترافیک تا پایان مرداد به ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشنهاد شده است

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، گفت: پیشنهاد کمیته امنیتی و انتظامی به ستاد ملی تداوم لغو طرح ترافیک و همچنین تداوم کاهش حضور یک سوم کارکنان دولت تا پایان مرداد ماه است.

به گزارش «نماینده» حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ظهر امروز در حاشیه سی‌امین نشست کمیته امنیتی انتظامی ستاد مدیریت بیماری کرونا در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در جلسه امروز چند موضوع بررسی شد و یکی از موضوعات مسئله مدیریت و کنترل هوشمند فاصله گذاری اجتماعی هست و چند سامانه امروز در جلسه ارائه و تصمیم گرفته شد مرکزی جهت دیتابیس در صورت تصویب ستاد ملی آماده شود و سامانه ها بر اساس آن دیتابیس، هم مدیریت و هم مدیریت هوشمند بیماری کرونا و فاصله گذاری اجتماعی را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ما دو کار اساسی پیش‌رو داریم که یکی همین سامانه هوشمند و دیگری نیز برنامه‌های یکساله سازمان‌ها و نهادها برای زندگی و همزیستی با بیماری کرونا هست، گفت: در جلسه هفته گذشته در کمیته امنیتی انتظامی مدیریت کرونا مطرح شد و ستاد ملی هم این پیشنهاد را تصویب کرد که سازمان‌ها و نهادها موظف هستند ظرف مدت حداکثر یک ماه برنامه یک‌ساله خودشان را با در نظر گرفتن کاهش بیماری تهیه کنند و بعد از مطرح شدن در کمیته اجتماعی و امنیتی برای تصویب در ستاد ملی ارسال شود و پس از تصویب در آن ستاد برای همه دستگاه‌ها لازم الاجرا خواهد بود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه چند موضوع را باید دستگاه‌ها لحاظ کنند، گفت: صیانت از کارکنان خود و صیانت در برابر بیماری توسط مراجعین و نحوه استفاده از امکانات و تجهیزات و بایدها و نبایدهایی که باید درمورد کرونا رعایت شود. همچنین باید متولی هر سازمان و نهاد برای پیگیری و نظارت بر اجرای برنامه مشخص شود و هر سازمان و نهاد باید با همکاری وزارت بهداشت و درمان این برنامه را تهیه کنند و ما در کمیته اجتماعی و امنیتی برنامه دستگاه‌ها را بررسی خواهیم کرد و به ستاد ملی ارسال می‌کنیم.

ذوالفقاری ضمن اشاره به موضوع دیگر بحث شده در کمیته امنیتی اجتماعی مدیریت بیماری کرونا، اظهار داشت: باتوجه به گزارش در کلیه روند اپیدمی و مرگ‌ومیر در تهران در دوهفته گذشته کاهشی بوده و تصمیماتی که در دو هفته گذشته اعمال شده یکی لغو طرح ترافیک و دیگری کاهش حضور کارکنان دولت در حد یک سوم بود. لذا امروز هم در جلسه مطرح شد و پیشنهاد جلسه به ستاد ملی تداوم لغو طرح ترافیک تا پایان مردادماه و همچنین تداوم کاهش حضور یک سوم کارکنان دولت تا پایان مرداد ماه است که در صورت تصویب در ستاد ملی این وضعیت تا پایان مرداد ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

معاون امنیتی وزیر کشور با درباره دستورالعمل ضوابط بهداشتی در برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در ۱۱ حوزه انتخابیه در تاریخ ۲۱ شهریورماه گفت: قبلاً این موضوع در جلسه مطرح شد و ستاد ملی با اصل برگزاری انتخابات موافقتش را اعلام کرد و دستورالعملی که کاندیداها، ستاد تبلیغاتی کاندیداها و همه کسانی که دست‌اندرکار برگزاری انتخابات هستند در این دستورالعمل و ضمانت های اجرا مشخص شدو در زمان برگزاری انتخابات دقیقا هم کاندیداها و هم ستاد هایشان هم مجری آن باید ضوابطی که در نظر گرفته شده را رعایت کنند تا برگزاری انتخابات از نظر بیماری آسیب به مردم وارد نکند.

ذوالفقاری در مورد رعایت مواردی در برگزاری انتخابات گفت: بخش‌هایی مثل استفاده از اثر انگشت که لازم بود برای جلوگیری از شیوع بیماری حذف شود، حذف شد تا آنجایی که امکان دارد مشکلی برای افرادی که پای صندوق رای حضور پیدا می کنند و رای بدهند به وجود نیاید. این دستور العمل هم امروز در جلسه مطرح شد و مورد تصویب قرار گرفت.

ذوالفقاری با بیان اینکه آسیب‌هایی متوجه حوزه‌های دیگر مانند صنوف اداری و دستگاه‌های دولتی و رسمی است، تصریح کرد: در این راستا اعلام کرده‌ایم که اگر کسی در این محیط‌ها پروتکل ها را رعایت نکرد، بار اول تذکر دهند و به مراتب به سه ماه انفصال از خدمت، این تذکرات ختم شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به برخورد با صنوفی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، گفت: تذکر اولین مرحله برخورد است و پلمب در مرحله چهارم برخورد قرار دارد به این معنا که به یک واحد صنفی اولین‌بار تذکر داده می‌شود و اگر تا بار چهارم همچنان با تذکرات دیگر، این واحد صنفی موارد بهداشتی را رعایت نکرد، آن را پلمب می‌کنیم.

ذوالفقاری ضمن اشاره به اینکه برخی از مردم هنوز موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: پیشنهاد داده‌ایم که با موافقت ستاد ملی کرونا، اگر فرد یا مراجعه‌کننده‌ای به دستگاه‌ها و نهادها، موارد بهداشتی را رعایت نکرد، هیچ‌گونه تسهیلاتی به آنها ارائه نشود که البته در حد پیشنهاد است و ستاد ملی مقابله با کرونا باید آن را تائید کند.