شناسهٔ خبر: 163775 - سرویس مجلس
منبع: مهر

مدرس خیابانی قابلیت مقابله با مافیای اقتصاد را ندارد

زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: اقتصاد امروز ما در اختیار مافیای مختلفی است و مدرس خیابانی قابلیت مقابله با آنها را ندارد.

به گزارش «نماینده» محسن زنگنه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت اظهار داشت: وزارت صمت عملکرد بسیار ضعیفی داشته و مدرس خیابانی به عنوان قائم مقام آن وزارتخانه سهم بزرگی در این ناکارآمدی دارد و نمی‌توان عملکرد یک ساله وی را نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه امروز روز عملکردهاست نه رزومه‌ها گفت: مباحث زیادی درباره انتصابات مدرس خیابانی در دوران سرپرستی در وزارت صمت و پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی به شرکت‌های خاص وجود دارد که وی باید در این باره پاسخگو باشد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چند دهه است که تولیدات کشور توسط واردکنندگان به گروگان گرفته شده و در این شرایط دولت اصرار بسیار زیادی داشت که وزارت بازرگانی و صنعت و معدن را از هم تفکیک کند و به جهت مقاومت مجلس و مخالفت اکثر تولیدکنندگان در نهایت مدرس خیابانی به عنوان قائم مقام وزارت صمت برای تصدی وزارت صمت به مجلس معرفی شد و وی در حقیقت در این یک سال نقش همان وزیر بازرگانی را ایفا کرد و وجود او باعث شد اختیارات بخش بازرگانی از وزیر صمت گرفته شود.

زنگنه گفت: سوال ما این است در حوزه لبنیات چرا باید صادرات شیر خشک ممنوع باشد و این مساله باعث شده بسیاری از صنایع لبنی ما دچار مشکل شود.

وی تاکید کرد: اگر ما به مدرس خیابانی رأی دهیم، در واقع عملکرد وی در این مدت را نادیده گرفته ایم.

وی تصریح کرد: مدرس خیابانی گفته است در این مدت ۹۵ درصد وقت خود را به بازدید از بخش‌های تولیدی پرداخته است که سوال ما این است که این بازدیدها چه آورده ای برای تولیدکنندگان داشته است و تصور ما این است حضور مدرس خیابانی در این وزارتخانه با بحث جهش تولید منافات دارد.

زنگنه ادامه داد: اگر بپذیریم افزایش قیمت فولاد، خودرو و کالاهای اساسی به جهت جهش قیمت دلار بوده است، پس علت اختلاف قیمت از کارخانه تا کف بازار به عهده کیست و چرا باید قیمت خودرو از کارخانه تا بازار ۴۰ درصد متفاوت شود؟

وی تاکید کرد: آقای مدرس خیابانی اگر در توان شما نیست چرا برای وزارتخانه پیش قدم شدید؟ اقتصاد امروز ما در اختیار مافیای مختلفی است و ما نیازمند یک وزیر شجاع هستیم و متأسفانه مدرس خیابانی در این سه ماه نشان داد قابلیت مقابله با مافیا را ندارد.