شناسهٔ خبر: 163731 - سرویس مجلس
منبع: فارس

پرونده تخلفات ارزی مالک شرکت هفت تپه

علی بابایی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مالک شرکت هفت تپه علاوه بر عدم انجام تعهدات در ارتباط با این شرکت دارای تخلفات ارزی نیز هست و پرونده وی در این باره در قوه قضائیه مفتوح است.

به گزارش «نماینده» علی بابایی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخلف مالک شرکت هفت تپه گفت: این فرد (اسدبیگی) علاوه بر تخلفات و عدم انجام تعهداتش در مورد شرکت هفت تپه و کارگران آن مرتکب تخلفات ارزی در ارتباط با ارزهای دولتی (ارز ۴۲۰۰ تومانی) ‌ برای کالاهای اساسی نیز شده و پرونده این بخش از تخلفات وی در قوه قضائیه مفتوح است.

وی افزود: علاوه بر این مالک شرکت هفت تپه (اسدبیگی) در مورد شرکت هفته تپه اقساط مربوط به خرید این شرکت را به حساب دولت واریز نمی‌کند و در ارتباط با این موضوع نیز مرتکب تخلف شده است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: این فرد در زمان خرید شرکت هفت تپه متعهد شده که تولید شرکت را بالاتر ببرد اما نه تنها این کار را نکرده، بلکه تولید شرکت هفت تپه از زمان مالکیت وی به یک سوم میزان تولید قبل کاهش پیدا کرده است.

بابایی خاطرنشان کرد: مالک شرکت هفت تپه علاوه بر این که تعهدات خود را در قبال پرداخت حقوق کارگران اجرایی نمی‌کند، بلکه به سازمان تأمین اجتماعی نیز بدهکار است.

وی افزود: در این دوره مالکیت وی حدود ۷۰۰ کارگر با اعمال فشار استانداری خوزستان با سابقه کار ۲۰ ساله و به صورت سخت و زیان‌آور توسط سازمان تأمین اجتماعی بازنشسته شدند و حال این که کارفرما که مالک شرکت باشد سهم ۴ درصد خود را در مورد سخت و زیان آور بودن سابقه این ۷۰۰ کارگر پرداخت نکرده است.