شناسهٔ خبر: 163725 - سرویس مجلس
منبع: فارس

پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری کنکور سختگیرانه‌تر از وضعیت فعلی اجرا شود

میبدی عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه باید پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری کنکور سختگیرانه‌تر از وضعیت فعلی اجرا شود گفت: صلاح در برگزاری کنکور است ولی نباید کرونا را جدی نگرفت زیرا در ماه‌های آینده وضعیت شیوع این ویروس بدتر می‌شود.

به گزارش «نماینده»، سیدجلیل میرمحمدی میبدی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: درباره برگزاری کنکور چند پیشنهاد وجود دارد؛ پیشنهاد اول آن است که کنکور در زمان خودش برگزار شود و پیشنهاد دوم هم آن است که به تعویق بیفتد لذا در این راستا باید به گزینه‌های پیش‌روی خود نگاه کرده و مؤلفه‌های آن را بررسی کنیم.

وی افزود: در موضوع تاثیر کرونا در جامعه باید بدانیم هر قدر تجمعات کمتر باشد و فاصله اجتماعی را بیشتر رعایت کنیم، قطع به یقین می‌توانیم از شیوع بیشتر این ویروس پیشگیری کنیم.  

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد:‌ این سئوال وجود دارد که اگر بنای برگزاری آزمون کنکور را نداریم، پس بایستی چه زمانی آن را برگزار کنیم؟ حتی پیشنهادات مختلفی وجود دارد که آیا کنکور باید یک ماه آینده یا دو ماه آینده یا اصلا در زمان دیگری برگزار شود.  

وی خاطرنشان کرد: ما هیچ‌گونه پیش‌بینی روشنی درباره وضعیت این بیماری در آینده نداریم و مشخص نیست که این ویروس در انتهای تابستان و یا فصل پاییز چگونه است؟ و آیا میزان مبتلایان به ویروس بیشتر می‌شود یا کمتر می‌شود؟ و حتی نظرات برخی کارشناسان بهداشت و پزشکان آن است که در طول پاییز و با افزایش سرما، احتمال شیوع ویروس کرونا در همراهی با ویروس آنفلوانزا بیشتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ویروس کرونا و میزان شیوع آن در ابتدای سال تحصیلی سالجاری هم نگران‌کننده است که زمان بازگشایی دانشگاه‌ها و یا انجام خدمت سربازی از سوی فرزندان ذکور هم مهم است که بایستی تکلیف آنها نیز روشن شود.  

نماینده تفت و میبد در مجلس گفت: مجموعه کمیسیون‌های بهداشت، آموزش و وزرای بهداشت و علوم و تعداد دیگری از نمایندگان مجلس آن است که بایستی این موضوع تعیین ‌تکلیف شود و برگزاری آزمون کنکور مشمول به رعایت پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی شود و تلاش شود تا به داوطلبین ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده داده شود، ضمن اینکه فاصله اجتماعی هم بایستی بیش از یک‌ونیم متر باشد.  

وی تصریح کرد: اگر پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری کنکور با سختگیری بسیار جدی‌تری در محل‌های آزمون اعمال شود، صلاح مملکت و کشور و داوطلبین بیشتر است، در غیر این صورت می‌تواند تبعاتی را برای ما داشته باشد و به نظرم راهی غیر از این نداریم.