شناسهٔ خبر: 163707 - سرویس سیاست
منبع: فرارو

«صادق محصولی» پدر معنوی کمپین انتخاباتی «پرویز فتاح» است؟

پرویز فتاح صادق محصولی

فرارو/ کمتر از یک سال تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ باقی مانده و احتمالات متعددی درباره نفرات حاضر در این انتخابات مطرح است. یکی از این احتمالات «پرویز فتاح» است. وی گر چه در ابتدای سال ۹۹ در برنامه اتفاق در اصرار رشیدپور برای پاسخ صریح درباره حضور درانتخابات ۱۴۰۰، گفت: «من چنین قصدی ندارم» اما فعالیت‌هایش همچون ملاقات با برخی چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری را با هدف انتخابات، آغاز کرده و کمپین انتخاباتی وی نیز در شبکه های اجتماعی آغاز به کار کرده است.

حال، پرسش اینجاست آیا فتاح می‌تواند گزینه اصولگرایان برای انتخابات ۱۴۰۰ باشد؟

فرید مدرسی فعال رسانه‌ای در این باره اظهار کرد: آقای فتاح نمی‌تواند گزینه نهایی اصولگرایان برای انتخابات ۱۴۰۰ باشد. چون آقای فتاح شروع خوبی نداشته است. به این دلیل که آمده روی یک سبد از اصولگراها کار کرده است و پشتیبانی حاشیه‌ای‌ترین جریان اصول‌گرایی را به خود جلب کرده است و این شروع غلط آقای فتاح، موجب می‌شود که نتواند به‌هیچ‌وجه اجماع اصولگرایان را به‌همراه داشته باشد.

وی افزود: جبهه پایداری یکی از رادیکال‌ترین گروه‌های اصول‌گرایی است که جریان‌های دیگر اصول‌گرایی حتی اگر در مواقعی با آن‌ها متحد شده و ائتلاف کردند، اما نسبت به آن‌ها زاویه شدیدی دارند و از طرف دیگر جبهه پایداری دچار یک ضعف درون ساختاری شده‌ است و به عبارتی نسبت به گذشته ریزش نیرو داشته و از طرفی دیگر آن حمایت‌های گذشته را از برخی از نهادها و شخصیت‌های حکومت ندارد. قاعدتاً جبهه پایداری باعث شده است آقای فتاح آغاز نسبتاً بدی را داشته باشد.

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: البته اگر او به صراحت از جبهه پایداری فاصله بگیرد و حاضر نباشد که گفته‌ها و برنامه‌ها و استراتژی‌های صادق محصولی را برای انتخابات اجرا بکند شاید بتواند با سایر گروه‌های دیگر اصول‌گرا وارد گفتگو شود، اما تا زمانی که پدر معنوی کمپین انتخاباتی فتاح، صادق محصولی باشد به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند در اجماع میان اصولگرایان موفق شود. از طرف دیگر فتاح اگر وارد انتخابات شود باید بداند که نسبت به عملکرد خودش در بنیاد مستضعفان و کمیته امداد باید شفاف سازی بکند. اگر اینکار را نکند می‌داند که اکنون فضای مجازی به این راحتی از کنار برخی از موضوعات نمی‌گذرد. موارد متعددی را در یک‌سال اخیر داشتیم که اگر در گذشته بود این‌قدر موج ایجاد نمی‌شد.