شناسهٔ خبر: 163693 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

عید غدیر خم؛ عید الله الأکبر

غدیر/1 رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام اینستاگرامی خود عید غدیر را فرصت مهمی برای همه کارگزاران حکومت اسلامی دانست تا با نگاه به انسان کامل، مظهر حق، حضرت علی(علیه السلام) در این عبارت که ایشان فردی «به تمام معنا مردمی» بودند، بازاندیشی کنند.

به گزارش «نماینده» دکتر محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی اینستاگرامی به مناسبت عید سعید غدیر خم، این عید را فرصت مهمی برای همه کارگزاران حکومت‌ اسلامی دانست تا با نگاه به مظهر حق، حضرت علی(علیه السلام)، تلاش کنند از ولایت درس مردمی بودن بگیرند و آن را در عمل اجرا کنند.

متن پیام اینستاگرامی رئیس مجلس به شرح زیر است:

عید غدیر خم؛ عید الله الأکبر

رهبر معظم انقلاب در توضیح پیوند همیشگی امیرالمؤمنین با مردم و تفسیر واقعی ولایت اسلام در وجود ایشان، می گویند: «امیرالمؤمنین علیه الصلاۀ و السلام که مظهر ولایت اسلام و مصداق کامل ولی‌ای است که برای مردم مشخص شده است، در هیچ برهه ای، از این حالت ارتباط و اتصال و انسجام با مردم خالی نبوده است. نه در دورانی که او را عملا از حکومت کنار گذاشتند و مردم را از او به عنوان ارتباط حکومتی جدا کردند؛ یعنی عملا حکومت را از او گرفتند، ویالت و حکومت و فرماندهی و حکمرانیای که در اسلام، از آن به «ولایت» تعبیر می شود و حق او بود از او سلب کردند -البته ولایت معنوی، آن چیزی که در امامت تشیع فرض شده است و وجود دارد، در هر حال هست و بسته به ولایت ظاهری نیست- و نه در دوره های دیگر، از ارتبا طو اتصال با مردم خالی نبوده است.

در همان وقت هم امیرالمؤمنین یکی از آحاد ملت و جزء مرم است. منزوی و منعزل و کناره‌جوی از مرم نیست. آن وقتی هم که به حکومت می رسد، یک حاکم به تمام معنا مردمی است.»

عید غدیر فرصت مهمی برای همه کارگزاران حکومت اسلامی است تا با نگاه به انسان کامل، مظهر حق، حضرت علی(علیه السلام) در این عبارت که ایشان فردی «به تمام معنا مردمی» بودند بازاندیشی کنند و تلاش کنند تا از ولایت، درس مردمی بودن واقعی در همه ارکان و جوانب بگیرند و آن را در عمل اجرا کنند.

فرا رسیدن عید الله الأکبر، عید غدیر خم را به همه مردم عزیز ایران، شیعیان و محبین آن حضرت و تمامی عدالت جویان و حق طلبان و انسان دوتسان سراسر جهان تبریک و تهنیت عرض می کنم.

به گزارش خانه ملت، رئیس مجلس از نقاشی رنگ و روغن «قاهر العدو» اثری از هنرمند توانمند آقای حسن روح الامین برای این پست اینستاگرامی استفاده کرده است.