شناسهٔ خبر: 163609 - سرویس مجلس
منبع: فارس

مصوبه کمیسیون اجتماعی برای بهره‌مندی همه هفت دهک پایین جامعه از سهام عدالت

بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از مصوبه این کمیسیون برای بهره‌مندی هفت دهک ضعیف و پایین جامعه از سهام عدالت خبر داد.

به گزارش «نماینده»، علی بابایی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به نشست امروز صبح کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در این نشست ابتدا طرح اصلاح بند (ج) ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه ایراد شورای نگهبان به این طرح این بود که قانون‌گزاری جدید در این باره نباید انجام شود در نهایت تصمیم بر این شد که کارگروهی متشکل از نمایندگان شورای نگهبان، مرکز پژوهشهای مجلس، دولت و کمیسیون و این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار دهند و نتیجه کار بررسی آنها هر چه که باشد مصوبه کمیسیون خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت:‌همچنین در ادامه جلسه امروز طرح تخصیص سهام عدالت با بازماندگان از دریافت این سهام به عنوان کمیسیون فرعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس مصوبه امروز کمیسیون در این باره مقرر شد تا تمام مردم به جزء سه دهک ثروتمند جامعه از سهام عدالت برخوردار شوند

وی افزود: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون هیچ محدودیت سنی و تعداد اعضای خانواده برای دریافت سهام عدالت برای جاماندگان از دریافت این سهام وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: علاوه بر این طبق مصوبه امروز کمیسیون دولت نمی‌تواند محدودیتی در ارائه سهام شرکت‌ها در قالب سهام عدالت به مردم قائل شود و بگوید شرکت‌هایی که سهام‌شان بنا بوده در قالب سهام عدالت واگذار شود تمام شده است بلکه اصل ۴۴ قانون اساسی در این باره کاملاً باید اجرا شود و تمام مردم هفت دهک ضعیف جامعه از سهام عدالت برخوردار شوند.