شناسهٔ خبر: 163596 - سرویس مجلس
منبع: میزان

ضرورت بازنگری در فاصله حقوق شاغلین و بازنشستگان آموزش و پرورش

حاجی دلیگانی عضو هیئت رییسه مجلس با اشاره به فاصله حقوق شاغلین و بازنشستگان آموزش و پرورش، گفت: رفع اینگونه مشکلات و رسیدگی به وضعیت حقوقی فرهنگیان بازنشسته مورد درخواست است و ضرورت دارد تا در میزان فاصله حقوق پرداختی شاغلین و بازنشستگان آموزش و پرورش طبق قانون بازنگری صورت گیرد.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی دلیگانیگفت: این روزها عموم جامعه به ویژه فرهنگیان کشور از گرانی و تورم حاکم بر جامعه رنج می‌برند.

وی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه ایجاد تبعیض بین شاغلین و بازنشستگان در افزایش فاصله حقوقی چه معنایی دارد؟ بیان داشت: در حال حاضر تحمل گرانی برای بازنشستگان آسانتر از تحمل تبعیض و بی عدالتی است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: وقتی معلمی با حدود ۴ میلیون تومان حقوق بازنشسته شده است ولی می‌بیند شاغل همتراز با خودش بیش از ۸ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند چه احساسی پیدا می‌کند؟ چرا باید با تصمیم گیری‌های نادرست موج نارضایتی در جامعه ایجاد کنیم.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رفع اینگونه مشکلات و رسیدگی به وضعیت حقوقی فرهنگیان بازنشسته مورد درخواست است و بنده در این زمینه اخیرا تذکری به وزیر آموزش و پرورش داشته ام بنابراین ضرورت دارد تا در میزان فاصله حقوق پرداختی شاغلین و بازنشستگان آموزش و پرورش طبق قانون بازنگری صورت گیرد.