شناسهٔ خبر: 163533 - سرویس مجلس
منبع: فارس

رئیسی: طرح مسکن ملی در سال آخر عمر دولت شعاری بیش نیست

حسین رئیسی نماینده مردم میناب در مجلس گفت: بخش مسکن یکی از پیشران‌های اقتصادی است در دوران روحانی به حالت رکود درآمده و مسکن اجتماعی در حد گفتار باقی ماند و پرواضح است که طرح مسکن ملی در سال آخر عمر دولت شعاری بیش نیست.

به گزارش«نماینده» حسین رئیسی در نطق میان‌دستور خود در نشست امروز مجلس (یکشنبه ۱۲ مرداد ۹۹) گفت: کشور ما در شرایط حساسی واقع شده که این شرایط فرصت هرگونه خطا را از ما سلب و ما را محکوم به موفقیت کرده است.  

نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه آحاد مردم و مسئولان در همه بخش‌ها باید با درک شرایط و هم‌افزایی و نگاه مسئولانه و عقلانی به دور از هیجانات و جوزدگی در جهت برون‌رفت از شرایط موجود و خلق فرصت‌های ارزنده از چالش‌های پیش‌رو تلاش و جدیت داشته باشند.  

وی افزود: مطالبه جدی و به حق مردم در شرایط حاضر از قوای حاکم و به خصوص از برگزیدگان خود در خانه ملت، حل مشکلات و بهبود شرایط معیشتی آنان است. باید بپذیریم مردم در سخت‌ترین شرایط با فشار گرانی و تورم غیرقابل تحمل به سر می‌برند و باید همه توان و امکان و نبوغ و استعداد را به مدد طلبیده تا شرایط موجود به نفع مردم تغییر یابد.  

رئیسی خاطرنشان کرد: باید بسته اقتصادی تدوین شده توسط رئیس مجلس در قالب برنامه‌های عملیاتی تنظیم، به صورت قانون تدوین و با نظارت جدی به مرحله اجرا گذاشته شود.  

نماینده مردم میناب در مجلس اظهار داشت: به دولتمردان و دستگاه دیپلماسی کشور توصیه می‌کنم سوابق و رفتار آمریکا و اروپای غربی حداقل در یک قرن اخیر توجه و برای حل مشکلات کشور به آنان که کمر به هضم نظام اسلامی بستند امید نداشته باشند و بدانند به جای عمل در سیاست دفع الوقت دولت‌های عهدشکن اروپایی به فرصت‌های اقتصادی داخل کشور و کشورهای منطقه بیندیشند و از ظرفیت‌های خدادادی در بخش‌های مختلف اقتصادی نظیر کشاورزی، ‌ معادن، شیلات و آبزی‌پروری و تجارت آزاد با منطقه بهره ببرند.  

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره بر جوانی جمعیت و فرزندآوری تأکید دارند اما تحقق این مطلوب لوازمی دارد که مهمترین آن اشتغال، تسهیل ازدواج و مسکن جوانان است.  

رئیسی خاطرنشان کرد: بخش مسکن یکی از پیشران‌های اقتصادی است در دوران روحانی به حالت رکود درآمده و مسکن اجتماعی در حد گفتار باقی ماند و پرواضح است که طرح مسکن ملی در سال آخر عمر دولت شعاری بیش نیست.  

وی خاطرنشان کرد: آنچه جای گلایه دارد کندی عملکرد بنیاد مسکن در استان هرمزگان است. کندی عملکرد این بنیاد در هرمزگان به حدی است که انجام بعضی از مأموریت‌های این نهاد در نگاه مردم غیرممکن جلوه می‌کند.  

نماینده مردم میناب در مجلس اظهار داشت: سیل‌زده در روستاهای حوزه انتخابی من ماه‌ها در کمپ اسکان موقت بلاتکلیف و معطل مانده‌اند و بعضا با گرمای بالای ۵۰ درجه در روز و شب‌ها با تهدید مار و عقرب مواجهند.  

وی افزود: عمده شاغلان ما در شرق هرمزگان در بخش کشاورزی مشغولند و این بخش اقتصادی در استان با مشکلاتی همچون قیمت سرسام‌آور نهاده‌های کشاورزی و دامی و نایاب بودن آن مواجهند که باید انحصار در واردات این اقلام ضروری شکسته شود.  

رئیسی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بهای آب در بخش کشاورزی در شرق هرمزگان به اندازه‌ای افزایش یافته که برای برخی کشاورزان این فعالیت را غیراقتصادی کرده و احتمال ترک مزرعه و اضافه شدن به جمع بیکاران این کشاورزان دور از انتظار نیست.  

وی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی خود از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

انتهای پیام/