شناسهٔ خبر: 163509 - سرویس مجلس
منبع: مهر

برگزاری نخستین جشنواره شهید مدرس با هدف ارتقا عملکرد مجلس

نگاهداری مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس از برگزاری نخستین جشنواره شهید مدرس با هدف ارزیابی و ارتقا عملکرد مجلس شورای اسلامی در راستای حل مشکلات کشور و مردم خبر داد.

به گزارش «نماینده»، بابک نگاهداری در تشریح اهداف و دستاوردهای نخستین جشنواره شهید مدرس، گفت: طراحی نخستین جشنواره شهید مدرس به منظور ارزیابی و ارتقا عملکرد مجلس از طریق ایجاد سازوکاری تخصصی، با بهره گیری از نظرات کارشناسان و عموم مردم در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این جشنواره به دنبال ارزیابی عملکرد بخش‌های مختلف قوه مقننه از طریق تعیین شاخص‌های تخصصی و کارشناسی است افزود: معرفی نمایندگان، کمیسیون‌ها، مدیران و کارمندان برتر مجلس شورای اسلامی به ارتقا انگیزه و بهره‌وری بخش‌های مختلف مجلس منجر شده و فرهنگ خدمت‌رسانی به مردم را تقویت خواهد کرد.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس با اشاره به اینکه حل مشکلات امروز کشور در سایه فعالیت جهادی میسر خواهد شد، معرفی و تشویق نمایندگان، مدیران و کارمندان دلسوز، جهادی و تلاشگر مجلس شورای اسلامی را از اهداف این جشنواره برشمرد.

نگاهداری با اشاره به رویکرد مردمی‌سازی مجلس یازدهم، بهره گیری از نظرات عموم مردم در سنجش و ارزیابی عملکرد نمایندگان و دیگر بخش‌های مجلس را از مهم‌ترین محورهای  جشنواره دانست و تاکید کرد: در جشنواره شهید مدرس بخش ویژه مشارکت‌های مردمی، در راستای تقویت مشارکت مردم در امور مرتبط به نقش‌ها و ماموریت‌های مجلس، بهترین پیشنهادات و طرح‌های مردمی ارسالی در زمینه حل مسائل کشور و مردم را معرفی و از آنها قدردانی می کند.

وی، هوشمندسازی، شفاف‌سازی و کار آمدسازی را از دیگر رویکردهای مهم جشنواره در تعیین شاخص‌های ارزیابی عملکرد مجلس دانست.

جشنواره شهید مدرس هر ساله در سالگرد شهادت شهید آیت الله مدرس برگزار می‌ شود.