شناسهٔ خبر: 163417 - سرویس پارلمان شهری
منبع: فارس

احداث مسیرهای جدید دوچرخه‌سواری در پایتخت

دوچرخه سواری شهردار منطقه یک تهران گفت: بزودی مسیرهای جدید دوچرخه‌سواری در شمال تهران به طول ۴۴ کیلومتر احداث می‌شود.

به گزارش «نماینده»، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک تهران درباره راه‌اندازی مسیر دوچرخه در شمال پایتخت اظهار داشت: در نشستی که با حضور صفا صبوری، معاون فنی و عمران شهرداری تهران و معاونان عمرانی و ترافیکی منطقه یک برگزار شد، سند راهبردی مسیر دوچرخه سواری شهر تهران منعقد شد.

وی گفت: در این سند بر پیاده‌راه سازی و اجرای مسیر دوچرخه در معابر شهر تهران به طول ۵۰۰ کیلومتر تاکید شد که سهم منطقه از آن ۴۴ کیلومتر طول بوده است.

موسوی فرهنگ سازی و جایگزینی حمل و نقل پاک به جای خودرو و ارتقا سطح سلامت جامعه و شهروندان به خصوص در شرایط کنونی مبارزه با ویروس کرونا را از اهم اهداف اجرای  این طرح دانست و گفت: مسیرهای اجرا شده در بین مناطق ۲۲ گانه به هم متصل و رینگ دوچرخه سواری اجرا خواهد شد.

موسوی افزود: این طرح بیشتر در معابر شرقی و غربی منطقه یک که شیب مناسب‌تری دارند اجرا می‌شود و با عقد تفاهمنامه با پلیس راهور قسمت‌هایی از سواره‌راه‌ها و پیاده‌راه‌ها با جدول‌گذاری، خط کشی، رنگ آمیزی و دیگر علائم ترافیکی جداسازی می‌شود.

موسوی تصریح کرد: در حال حاضر ۵ کیلومتر از این مسیر آماده رنگ آمیزی است که تا پایان ماه آینده چند کیلومتر دیگر به آن اضافه می‌شود.

شهردار منطقه یک خاطر نشان کرد: مسیرهای اجرا شده در جنوب بزرگراه ارتش، خیابان خندان، خیابان باهنر(از یاسر تا دو راهی دزاشیب)، بخشی از شریعتی، ولیعصر(عج) از زعفرانیه به طرف پارک وی، اجرا شده که به صورت یک و دوطرفه است.