شناسهٔ خبر: 163391 - سرویس مجلس
منبع: فارس

دهمرده: اصل تخصیص قیر رایگان خوب است اما باید مفاسدش برطرف شود

دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس گفت: تخصیص قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی کار بسیار خوبی است و من بر آن تاکید دارم اما باید جلوی فسادها و رانت‌ها در تخصیص قیر رایگان گرفته شود.

به گزارش «نماینده» حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات طرح تخصیص قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی کشور گفت: من این کار را کار مثبتی می‌دانم و حتی بر آن تأکید دارم که قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی به ویژه در حوزه روستایی تخصیص داده شود.

وی افزود: تخصیص قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی باعث می‌شود پروژه‌ها به ویژه در حوزه روستایی با پیشرفت قابل ملاحظه‌ای همراه باشد و از سوی دیگر با اجرای پروژه‌های عمرانی به ایجاد اشتغال در این مناطق هم کمک می‌کند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعضی‌ها تخصیص وجه ریالی قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی را مطرح می‌کنند که این هم به شرط رعایت عدالت و تخصیص درست اعتبارات خوب است اما تخصیص قیر رایگان در اولویت است.

دهمرده خاطرنشان کرد: باید جلوی رانت‌ها و فساد را در تخصیص قیر رایگان گرفته شود، چه رانت‌ها در سطح کلان و وزارتخانه‌ها باشد و چه در سطح استانداری‌ها.

وی افزود: بخش قابل ملاحظه‌ای  از رانت‌ها و فسادها در تخصیص قیر رایگان در سطح استانداری‌ها اتفاق می‌افتد که وزارتخانه باید با تخصیص مستقیم به پروژه‌های شهرستانی جلوی این رانت‌ها و فسادها را بگیرد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همانطور که گفتم بخش قابل توجهی از رانت‌ها در استانداری‌هاست و بهتر است نظارت دقیقی بر عملکرد مقامات در این حوزه صورت گیرد تا جلوی بخشی از فسادها و رانت‌ها گرفته شود.