شناسهٔ خبر: 163385 - سرویس سیاست
منبع: فارس

دانشجویان از مجلس برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش استفاده کنند

زنگنه رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب گفت: دانشجویان از فرصتی که امروز با تشکیل مجلس انقلابی به وجود آمده، جهت ایجاد تحول در برنامه‌های آموزش و پرورش استفاده کنند.

به گزارش «نماینده» محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در نشست بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران، با تاکید بر لزوم حفظ آرمان خواهی و مطالبه گری گفت: من از نزدیک دانشگاه فرهنگیان را می شناسم، امیدوارم دانشجویان این دانشگاه قدر این فرصتی که خداوند در اختیار آنها گذاشته را بدانند.

زنگنه خطاب به دانشجومعلمان تصریح کرد: آرمان خواهی خود را حفظ کنید و از فرصتی که امروز به وجود آمده و تشکیل مجلس انقلابی، جهت ایجاد تحول در برنامه های آموزش و پرورش استفاده کنید.

رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب با تاکید بر وابسته بودن همه مسائل کشور به آموزش و پرورش، گفت: متاسفانه در فضای فعلی، کشور درگیر سیاست زدگی است این باعث می شود که بعضاً اولویت‌ها فراموش شود.

وی ادامه داد: سطح خواسته ها و مطالبات و افق نگاه خود را ارتقا دهید و متوقف نشوید و این حرکت پویا و تحول  خواهانه، همراه با طرح و برنامه های پیشنهادی را ادامه دهید.

زنگنه اضافه کرد: یکی از برنامه‌های فراکسیون گام دوم انقلاب در مجلس یازدهم مسئله محوری است و هر کدام از نمایندگان در این فراکسیون، مسئول موضوعی خواهند بود و پیگیری آن را دنبال خواهند کرد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: ان شاء الله ارتباط شما با این فراکسیون تقویت شود و بتوان از فرصت مجلس یازدهم جهت رفع مشکلات حوزه آموزش و ارتقای کیفی نظام آموزشی کشور استفاده کرد.

* دولت نگاه هزینه ای به آموزش و پرورش دارد

براساس این گزارش در ابتدای این نشست حمید رضا قائم پناه دبیر شورای تبیین و مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، گفت: متاسفانه دولت نگاه هزینه ای به آموزش و پرورش دارد و در راستای این موضوع از طرح هایی مثل خرید خدمات آموزشی رونمایی می کند، در حالی که این طرح غیرقانونی است و مغایر با مواد ۲۵ و ۲۸ برنامه ششم توسعه است.

وی در ادامه افزود: طرح رتبه بندی معلمان باید بر اساس سند تحول بنیادین و برنامه ششم توسعه در راستای افزایش انگیزه معلمان و سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان باشد و نه فقط افزایش اندک حقوق.

*  نسبت به آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان بی مهری های زیادی شده است

امیرحسین محقق مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش مهم ترین موضوع تمدنی ماست و در این مسئله کوتاهی شده است.

وی افزود: متاسفانه مجلس شورای اسلامی و دولت های مختلف، توجه ویژه ای نسبت به این ماجرا نداشته اند و نسبت به دستگاه آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان بی مهری های زیادی شده است و هر روز شاهد سنگ اندازی های متعدد هستیم.

محقق گفت: یکی از بحران های فعلی آموزش و پرورش، کمبود نیروی انسانی این وزارت خانه است. یکی از پیشنهادات ما دعوت به همکاری افرادی است که الان در حال بازنشستگی هستند و چون در سنین پایین استخدام آموزش و پرورش شده اند؛ امروز در سن از کار افتادگی نیستند از این رو باید تعدادی از این معلمین را به صورت گزینش شده دعوت به ادامه همکاری کنند.

این فعال دانشجویی یادآور شد: ویژگی مثبت این افراد نسبت به نیروهای دیگری که از طریق آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش می شوند، تجربه و صلاحیت معلمی است.

* دولت قصد کاهش سرمایه گذاری در دانشگاه فرهنگیان را دارد

علی صفویه معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی پردیس شهید چمران دانشگاه فرهنگیان تهران هم در ادامه گفت: در سال های اخیر شاهد کاهش سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت بوده ایم و دولت با اجرای طرح های غیرقانونی مثل خرید خدمات آموزشی، قصد کاهش سرمایه گذاری در این مجموعه تمدن ساز و انسان ساز را دارد.

*  باید از جهت کمی و کیفی به دانشگاه فرهنگیان توجه کرد

آرین ریاضی دوست، معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی مرکز شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان تهران هم در این نشست گفت: در دانشگاه فرهنگیان با تمام نواقص و مشکلاتی که وجود دارد، شخصیت معلم ساخته می شود و باید راه اصلی تامین معلم، دانشگاه فرهنگیان باشد و همچنین باید از جهت کمی و کیفی به این دانشگاه توجه کرد.