شناسهٔ خبر: 163376 - سرویس اقتصاد
منبع: فارس

عضو کمیسیون صنایع مجلس: در پروژه 301 به خودکفایی در حد کامل رسیدیم

حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: بومی سازی قطعات خودرو خود را در پروژه 301 نشان داد چرا که پس از خروج فرانسوی‌ها این خودرو با قطعات ایرانی ساخته شد و هم اکنون هم به خودکفایی در حد کامل رسیده‌ایم.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع مجلس درباره جذاب کردن قراردادهای خودرویی و دریافت چند مرحله‌ای پول از مردم اظهار داشت: متأسفانه خودروسازان برای تحویل خودروهایی که پیش از این آنرا فروخته و پولش را هم گرفته‌اند مشکل دارند و عملا برنامه‌ای برای افزایش جاذبه در قراردادهای جدید ندارند.  

حسینی‌کیا افزود: خودروسازان به دلیل مشکلات مالی، تحریمی و ضعف مدیریتی نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و حتی نتوانستند خودکفایی ایجاد شده در بخش‌های مختلف کشور را به صنعت خودرو تسرّی دهند هر چند در تعدادی از قطعات این کار عملیاتی شده است.

نماینده مردم سنقر در مجلس گفت: هر خودرو 1200 قطعه دارد که 471 قطعه وارداتی بوده است اما بعد از برپایی نمایشگاهی که در وزارت صنعت درباره داخلی سازی قطعات خودرو برگزار شد تلاش شد در زمینه بومی سازی قطعات گام‌های برداشته شود. 

وی گفت: بومی سازی قطعات خودرویی در کشور پروژه 301 خود را نشان داد چرا که پس از خروج فرانسوی این خودرو با قطعات ایرانی ساخته شده است و بر همین اساس در پروژه 301 به خودکفایی در حد کامل رسیده‌ایم.